Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes FMCG Business Consulting na VI FRSiH: Wiele elementów sprzyjaja dyskontom

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2013, 17:55
Prezes FMCG Business Consulting na VI FRSiH: Wiele elementów sprzyjaja dyskontom
Paneliści podczas debaty zatytułowanej „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce"

- Myśląc o perspektywach rynku handlu, bardzo trudno jest przewidzieć, bo wszystko dynamicznie się zmienia. Rynek kształtują trzy najistotniejsze elementy: oferujący produkt detalista, konsument i producent. Te trzy podmioty decydują o kształcie i o przyszłości rynku handlu w Polsce - mówił Andrzej Wojciechowicz prezes firmy FMCG Business Consulting, podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, podczas sesji 'Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce".

Jak rynek dyskontów będzie wyglądał w przyszłości? Trudno to przewidzieć. Wszystko zależy od tego jak aktywne będą dyskonty w generowaniu potrzeb konsumenta, jak aktywnie będą potrafiły zarządzać jego potrzebami i jak aktywnie będą potrafiły rozwijać swoją sieć, czy będzie jeszcze miejsce.

- Jest dużo elementów, które sprzyjają dyskontom, jednak trzeba pamiętać, że nie są one same na rynku, inne formaty również się rozwijają. Taki sam przyrost procentowy na rynku jak dyskonty miały w ciągu dekady sklepy convenience, one też podwoiły swój udział rynkowy - podkreślał podczas VI FRSiH Andrzej Wojciechowicz , FMCG Business Consulting.

Przez ostatnie 10 lat nastąpiły kolosalne zmiany na rynku, wzrost wartości sprzedaży detalicznej wyniósł ponad 100 mld zł.

Zdaniem eksperta jest stosunkowo łatwo z punktu widzenia finansowego otwierać sklepy dyskontowe, bo nie wymagają one tak dużych inwestycji jak w środki trwałe inwestują hipermarkety.

- Dyskonty zainwestowały w klienta, w cenę, posługując się dźwignią w postaci marki własnej, która w doskonały sposób wprowadziła dyskonty na rynek konsumencki, spełniając ich potrzeby. Te wszystkie narzędzia dodatkowe, którymi dysponują dyskonty predysponują je do dynamicznego rozwoju - dodał Andrzej Wojciechowicz.

Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska SA, również jest zdania, że nie da się przewidzieć tego, w którym kierunku pójdzie rozwój dyskontów.

- Widzimy, że trendy rynkowe cechują zwroty akcji, najbardziej ewidentnym zwrotem akcji jest zatrzymanie rozwoju hipermarketów w Polsce. Myślę, że to nie do końca zostało przewidziane przez wielu graczy rynkowych i to jest element ewolucji klienta i jego potrzeb - dodaje.

- Naszym celem średnioterminowym jest posiadanie 3000 sklepów do końca 2015 r. W związku z tą deklaracją pojawiły się pytania czy to oznacza koniec naszego rozwoju, czy to jest docelowa liczba sklepów, jaką Biedronka zamierza prowadzić w Polsce. Po 2015 r. zamierzamy utrzymać dynamiczny rozwój, choć zdajemy sobie sprawę, że nasycenie rynku, będzie to stymulowało. Po otwarciu 3000 sklepów będziemy nadal uruchamiać kolejne placówki - mówi Alfred Kubczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 637) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH