REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes FMCG Business Consulting na VI FRSiH: Wiele elementów sprzyjaja dyskontom

  • Autor: MB; www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-11-2013, 17:55
Prezes FMCG Business Consulting na VI FRSiH: Wiele elementów sprzyjaja dyskontom
Paneliści podczas debaty zatytułowanej „Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce"

- Myśląc o perspektywach rynku handlu, bardzo trudno jest przewidzieć, bo wszystko dynamicznie się zmienia. Rynek kształtują trzy najistotniejsze elementy: oferujący produkt detalista, konsument i producent. Te trzy podmioty decydują o kształcie i o przyszłości rynku handlu w Polsce - mówił Andrzej Wojciechowicz prezes firmy FMCG Business Consulting, podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu, podczas sesji 'Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce".

REKLAMA

Jak rynek dyskontów będzie wyglądał w przyszłości? Trudno to przewidzieć. Wszystko zależy od tego jak aktywne będą dyskonty w generowaniu potrzeb konsumenta, jak aktywnie będą potrafiły zarządzać jego potrzebami i jak aktywnie będą potrafiły rozwijać swoją sieć, czy będzie jeszcze miejsce.

- Jest dużo elementów, które sprzyjają dyskontom, jednak trzeba pamiętać, że nie są one same na rynku, inne formaty również się rozwijają. Taki sam przyrost procentowy na rynku jak dyskonty miały w ciągu dekady sklepy convenience, one też podwoiły swój udział rynkowy - podkreślał podczas VI FRSiH Andrzej Wojciechowicz , FMCG Business Consulting.

Przez ostatnie 10 lat nastąpiły kolosalne zmiany na rynku, wzrost wartości sprzedaży detalicznej wyniósł ponad 100 mld zł.

Zdaniem eksperta jest stosunkowo łatwo z punktu widzenia finansowego otwierać sklepy dyskontowe, bo nie wymagają one tak dużych inwestycji jak w środki trwałe inwestują hipermarkety.

- Dyskonty zainwestowały w klienta, w cenę, posługując się dźwignią w postaci marki własnej, która w doskonały sposób wprowadziła dyskonty na rynek konsumencki, spełniając ich potrzeby. Te wszystkie narzędzia dodatkowe, którymi dysponują dyskonty predysponują je do dynamicznego rozwoju - dodał Andrzej Wojciechowicz.

Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska SA, również jest zdania, że nie da się przewidzieć tego, w którym kierunku pójdzie rozwój dyskontów.

- Widzimy, że trendy rynkowe cechują zwroty akcji, najbardziej ewidentnym zwrotem akcji jest zatrzymanie rozwoju hipermarketów w Polsce. Myślę, że to nie do końca zostało przewidziane przez wielu graczy rynkowych i to jest element ewolucji klienta i jego potrzeb - dodaje.

- Naszym celem średnioterminowym jest posiadanie 3000 sklepów do końca 2015 r. W związku z tą deklaracją pojawiły się pytania czy to oznacza koniec naszego rozwoju, czy to jest docelowa liczba sklepów, jaką Biedronka zamierza prowadzić w Polsce. Po 2015 r. zamierzamy utrzymać dynamiczny rozwój, choć zdajemy sobie sprawę, że nasycenie rynku, będzie to stymulowało. Po otwarciu 3000 sklepów będziemy nadal uruchamiać kolejne placówki - mówi Alfred Kubczak.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 614) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH