Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Eurocash podsumowuje ubiegły rok

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2015, 12:46
Prezes Grupy Eurocash podsumowuje ubiegły rok

- Za nami rok trudny dla całego rynku, co odbiło się na naszych wynikach finansowych, które były niższe od zakładanych celów. Mimo to, z dużą satysfakcją patrzę na pracę jaką wykonaliśmy w 2014 r. i wprowadzone innowacje, które przyniosą korzyści Grupie Eurocash i jej klientom w przyszłości - napisał w liście skierowanym do akcjonariuszy prezes Grupy Eurocash, Luis Amaral.

Jak tłumaczy Amaral, Eurocash działając w trudnym otoczeniu rynkowym (spowolnienie, dalsza presja cenowa, deflacja, spadki sprzedaży like-for-like), wykorzystał ubiegły rok na dalsze zmiany reorganizacyjne w ramach grupy, konsolidację rynku oraz tworzenie kolejnych formatów handlowych.

Grupa w 2014 r. wiele uwagi poświęciła integracji Tradisu (dziś już Eurocash Dystrybucja), dzięki czemu kluczowy etap tego procesu został zakończony. Pod koniec roku KDWT sfinalizowało natomiast połączenie z Service FMCG, spółką, która przejęła działalność Kolportera w zakresie artykułów FMCG.

- Dzięki tej transakcji utworzyliśmy największy podmiot na rynku dystrybucji produktów tytoniowych - z około 25 proc. udziałem w rynku, rocznym obrotem zbliżającym się do 6 mld zł oraz ok. 600 mln zł sprzedaży produktów impulsowych - podsumował Amaral.

Grupa Eurocash w 2014 r. otworzyła trzy pierwsze sklepy pod marką Kontigo, która stworzona została z myślą o polskich kobietach. Ten koncept ma otworzyć grupie drzwi do wejścia na masowy rynek artykułami kosmetycznymi. Grupa rozwijała się także w formacie convenience poprzez ekspansję nowego sklepu 1minute.

- Zainstalowaliśmy blisko 2,5 tys. Faktorii Win - sekcji z winem dla tradycyjnego sklepu, aby zapewnić naszym klientom znaczącą pozycję w tej rozwijającej się kategorii produktowej. Dołączyliśmy do Inmedio jako partner HDS, nie tylko po to aby rozwijać placówki z prasą i artykułami impulsowymi, ale co ważniejsze, aby również przenieść doświadczenia Inmedio na grunt handlu tradycyjnego - wymienia Amaral.

Pod koniec ubiegłego roku Eurocash przejął część udziałów we Frisco.pl. Prezes grupy tłumaczy, że wejście w ten projekt ma nauczyć Eurocash, jak w przyszłości wykorzystywać i łączyć zalety handlu internetowego i tradycyjnego.

Amaral w liście do akcjonariuszy roztacza także swoją wizję tego, jak funkcjonować będą w przyszłości niezależni detaliści, a więc klienci Eurocash. - W naszej wizji przyszłości, niezależny detalista będzie regionalnym przedsiębiorcą, prowadzącym w swojej okolicy 2-3 supermarkety oraz sklep Kontigo i 1minute. To pozwoli mu zachować prawdziwą konkurencyjność wobec sklepów wielkopowierzchniowych i dotrzeć do konsumenta, oferując lepszy serwis, jakość i lokalizację, po przystępnych cenach - sugeruje Amaral.

Czytaj także:
Zysk netto Grupy Eurocash o 40 mln zł niższy niż przed rokiem

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 733) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH