Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Kerdos: Sprzedaż zakładu w Lublińcu przyspieszy rozwój sieci Dayli

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2014, 18:55

Grupa Kerdos (do listopada 2014 r. Hygienika) poinformowała o zawarciu przedwstępnej umowy sprzedaży swojego jedynego zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego w Lublińcu. Wartość transakcji to 35 mln zł. Dzięki temu o 40 proc. ma spaść skonsolidowane zadłużenie, zostanie zaksięgowane 12 mln zł zysku, a do kasy spółki wpłynie 13 mln zł.

W fabryce w Lublińcu Grupa Kerdos produkowała artykuły higieny osobistej. Proces jej sprzedaży zainicjowany został dwa lata temu. Zaowocował on podpisaniem listów intencyjnych z potencjalnymi kupującymi w październiku i listopadzie 2014 r.

- W końcowej fazie zainteresowanie potencjalnych kupujących istotnie wzrosło. Umowę podpisaliśmy na dwa tygodnie przed deadlinem, wynikającym z zapisów listów intencyjnych. Transakcja otworzy nowy rozdział w historii spółki. To przełomowa chwila, dzięki której stajemy się wyłącznie spółką handlową - komentuje Kamil Kliniewski, prezes Kerdos Group SA.

W najbliższych tygodniach zakład produkcyjny wraz ze wszelkimi ciążącymi na nim zobowiązaniami zostanie wydzielony jako zorganizowana część przedsiębiorstwa (ZCP) do spółki zależnej od Kerdos Group, a ta spółka zależna (Mr. House Europe) zmieni finalnie właściciela. Warunkiem realizacji finalnej umowy sprzedaży jest przeniesienie do spółki Mr. House Europe ZCP, kredytów związanych z zakładem produkcyjnym oraz wszelkich związanych z nim umów, w tym handlowych. Proces ten powinien zakończyć się w styczniu-lutym przyszłego roku. Uzgodniona cena sprzedaży zakładu, uwzględniająca przejmowane przez nowego właściciela zadłużenie, to 35 mln zł.

- Sprzedaż zakładu w Lublińcu zmniejszy skonsolidowane zadłużenie Kerdos Group o 22 mln zł, co stanowi około 40 proc. wszystkich zobowiązań finansowych, kredytów i pożyczek grupy. Jednocześnie wynegocjowana cena sprzedaży oznacza dodatkowy wpływ gotówki rzędu 13 mln zł. Wartość księgowa zakładu to 23 mln zł, zatem transakcja sprzedaży fabryki pozwoli nam również zaksięgować 12 mln zł zysku - wyjaśnia Kliniewski.

- Transakcja ta była kluczowa dla przyspieszenia rozwoju naszych sieci drogerii w Polsce i za granicą. Generujemy dużą wartość dla akcjonariuszy. Jestem przekonany, że inwestorzy zaczną to zauważać. Wycena Kerdos Group na GPW w ostatnim czasie nie przekraczała 90 mln zł i znajdowała się zdecydowanie poniżej wartości aktywów netto, co oznaczało według mnie mocne niedowartościowanie, nieodzwierciedlające zmian jakościowych w spółce i dynamicznego przyrostu jej wyników finansowych. Teraz, po sprzedaży zakładu produkcyjnego, możliwości wzrostu jeszcze rosną - dodaje prezes Kerdos Group.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH