Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Mar-Ol o planach rozwoju marek własnych

  • Autor: Paweł Jachowski, portalspożywczy.pl
  • Data: 16-06-2014, 16:00
Prezes Grupy Mar-Ol o planach rozwoju marek własnych
Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol i sieci Chata Polska

Jak dowiedział się serwis portalspożywczy.pl od Sylwestra Maćkowiaka, prezesa zarządu Mar-Ol, grupa ta zamierza intensywnie pracować nad rozwojem trzech marek własnych. Mar-Ol posiada aktualnie trzy marki własne: Spiżarnia Chaty, Dobra Nasza oraz Ale Traf.

Marka Spiżarnia Chaty zdaniem Maćkowiaka ma być twarzą sieci Chata Polska. - Najczęściej pod nią znajdą się produkty świeże, takie, jakie rzeczywiście chciałoby się w spiżarni trzymać. Nie będziemy pod tą marką mieć produktów non-foodowych, lecz świeże jedzenie - tłumaczy prezes Mar-Olu. Jak dodaje, Spiżarnia Chaty stawia przede wszystkim na jakość i związku z tym nie będzie marką najtańszą.

Maćkowiak zapewnia, że marka Spiżarnia Chaty rozwijać się będzie bardzo szybko. - Ta marka będzie najszybciej przyrastać, dlatego że jest najbliższa naszej strategii pozycjonowania. To będzie nasze oczko w głowie - zapowiada.

Druga marka własna Mar-Olu, Dobra Nasza, w tej chwili liczy 160 indeksów. - To nasza podstawowa marka i również ją będziemy rozwijać. Wcześniej popełniliśmy błędy, które polegały na tym, że szliśmy z rozwojem ekstensywnym, żeby mieć coraz więcej produktów. Nie przeprowadziliśmy jednak głębokiej analizy, jakie produkty powinny rzeczywiście znaleźć się pod tą marką w pierwszej kolejności - tłumaczy Maćkowiak, zapewniając, że teraz błędy te zostaną naprawione.

Dobra Nasza również ma być marką jakościową. Jej ceny kształtują się w przedziale od 20 do 30 proc. poniżej ceny lidera poszczególnych kategorii produktów. Podczas gdy Spiżarnia Chaty ma być dla Chaty Polskiej marką wizerunkową, Dobra Nasza będzie marką core'ową.

Obecnie marka Dobra Nasza w zależności od sklepu stanowi od 1 do 2 proc. sprzedaży. Jak zdradza Maćkowiak, Mar-Ol pracuje nad tym, aby w przyszłości jej udział w sprzedaży wzrósł do ponad 5 proc.

- Strategię rozwoju tej marki opieramy na założeniu, że produkty Dobrej Naszej będą wieloskalowe, a nie niszowe. Często zauważałem, że wprowadzaliśmy produkty, które w ogóle nie powinny się tam znaleźć, dlatego że są kategorie, w których nie ma miejsca na marki własne. Jeżeli jest jeden, dwóch czy trzech mocnych graczy, którzy bardzo mocno inwestują w daną kategorię, to wejście tam jest trochę samobójcze. Były kiedyś podejmowane decyzje, że spróbujemy się tam wcisnąć. Spróbowaliśmy, dostaliśmy po głowie i więcej tego nie będziemy robić - zapewnia Maćkowiak.

Prezes Grupy Mar-Ol tłumaczy, że jednym z pomysłów na rozwój marki własnej w kategoriach zdominowanych przez bardzo silne brandy jest współpraca z innymi partnerami handlowymi. - Przykład Piotra i Pawła oraz Bać-Polu pokazuje, że jeżeli nie wystarcza skala jednej firmy, to trzeba znaleźć drugą, trzecią i czwartą - dodaje.

Mar-Ol posiada również w swojej części hurtowej markę własną Ale Traf. - To jest marka absolutnie pierwszocenowa dla produktów tzw. commodities, takich jak oleje czy kasze. W Ale Trafie chcemy mieć produkty, które będą nie tylko w Chacie Polskiej. Będziemy chcieli jako dystrybutor oferować je innym - zapowiada prezes Grupy Mar-Ol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH