Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Muszkieterów: Polska wyprzedzi Francję w nowych technologiach i e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2015, 14:23
Prezes Grupy Muszkieterów: Polska wyprzedzi Francję w nowych technologiach i e-commerce
Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów, fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio

Właśnie dzięki temu, że (polski - red.) rynek jest niedojrzały, jest w stanie notować taką dynamikę i rosnąć tak szybko. Dzięki e-commerce jest on w stanie utrzymać to tempo jeszcze przez wiele lat, rozwijając się przy tym w nowych obszarach. To duża szansa dla przedsiębiorców, którzy – szczególnie w sektorze handlu – muszą być bardzo elastyczni w swoich działaniach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.

Gdy przygląda się pan branży nowych technologii, to gdzie widzi pan największy potencjał wzrostu dla firm handlowych?

Należy pamiętać, że Grupa Muszkieterów to sieć sklepów Intermarché i Bricormarché – innymi słowy sprzedaż prowadzimy głównie w tradycyjnych placówkach handlowych. Niesie to pewne ograniczenia jeśli chodzi o model biznesowy. Co zatem Muszkieterowie chcą zaoferować klientowi? Przede wszystkim „wielofunkcyjność”, czyli jednocześnie sprzedaż tradycyjną i sprzedaż przez Internet. Nie ma bowiem wyraźnego podziału na klientów, którzy robią zakupy wyłącznie w tradycyjnym sklepie i tych korzystających tylko z Internetu. W zależności od bieżącej sytuacji, potrzeb, czy trybu życia jaki określona osoba prowadzi, zakupy mogą być robione raz on-line, innym razem off-line. Musimy zaproponować jej zatem sprzedaż we wszystkich kanałach, za pośrednictwem wszystkich dostępnych technologii tak, aby wybrała to najbardziej odpowiednie dla siebie rozwiązanie. Chodzi o to, żeby sprzedaż i dotarcie do klienta były jak najbardziej skuteczne.

Na jakim etapie rozwoju jest polski rynek nowoczesnych technologii?

Posłużę się przykładem, który świetnie odpowie na to pytanie. Grupa Orange podjęła kilka miesięcy temu decyzję o wdrożeniu na polskim rynku projektu płatności bezdotykowych. Fakt, że projekt dotyczy Polski, a nie Francji, czyli rynku, z którego firma się wywodzi, pokazuje, jak ogromna jest dynamika zmian w polskim społeczeństwie. Osobiście jestem bardzo zaskoczony tempem zachodzących transformacji, a także tym, jak bardzo polski konsument chce wykorzystywać nowe, innowacyjne technologie oraz e-commerce w codziennym życiu. Moim zdaniem docelowo Polska wyprzedzi Francję jeśli chodzi o nowe technologie i ich wykorzystanie w handlu, np. w ramach e-commerce. Jestem o tym przekonany. We Francji wszystko odbywa się powoli – najpierw trzeba przekonać konsumenta, zmienić jego przyzwyczajenia i zwyczaje zakupowe. W Polsce porażająca jest prędkość, z jaką zachodzą zmiany. Jak chętnie są one akceptowane i wykorzystywane przez konsumentów.

Polski rynek e-commerce rośnie ponad 20 proc. rocznie, ale jednocześnie jego wartość to zaledwie ok. 3 proc. całego handlu detalicznego. To niewiele. Rynek jest ciągle niedojrzały. Jest o co walczyć?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 834) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH