Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Grupy Muszkieterów: Polska wyprzedzi Francję w nowych technologiach i e-commerce

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 25-08-2015, 14:23
Prezes Grupy Muszkieterów: Polska wyprzedzi Francję w nowych technologiach i e-commerce
Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów, fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio

Właśnie dzięki temu, że (polski - red.) rynek jest niedojrzały, jest w stanie notować taką dynamikę i rosnąć tak szybko. Dzięki e-commerce jest on w stanie utrzymać to tempo jeszcze przez wiele lat, rozwijając się przy tym w nowych obszarach. To duża szansa dla przedsiębiorców, którzy – szczególnie w sektorze handlu – muszą być bardzo elastyczni w swoich działaniach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów.

Gdy przygląda się pan branży nowych technologii, to gdzie widzi pan największy potencjał wzrostu dla firm handlowych?

Należy pamiętać, że Grupa Muszkieterów to sieć sklepów Intermarché i Bricormarché – innymi słowy sprzedaż prowadzimy głównie w tradycyjnych placówkach handlowych. Niesie to pewne ograniczenia jeśli chodzi o model biznesowy. Co zatem Muszkieterowie chcą zaoferować klientowi? Przede wszystkim „wielofunkcyjność”, czyli jednocześnie sprzedaż tradycyjną i sprzedaż przez Internet. Nie ma bowiem wyraźnego podziału na klientów, którzy robią zakupy wyłącznie w tradycyjnym sklepie i tych korzystających tylko z Internetu. W zależności od bieżącej sytuacji, potrzeb, czy trybu życia jaki określona osoba prowadzi, zakupy mogą być robione raz on-line, innym razem off-line. Musimy zaproponować jej zatem sprzedaż we wszystkich kanałach, za pośrednictwem wszystkich dostępnych technologii tak, aby wybrała to najbardziej odpowiednie dla siebie rozwiązanie. Chodzi o to, żeby sprzedaż i dotarcie do klienta były jak najbardziej skuteczne.

Na jakim etapie rozwoju jest polski rynek nowoczesnych technologii?

Posłużę się przykładem, który świetnie odpowie na to pytanie. Grupa Orange podjęła kilka miesięcy temu decyzję o wdrożeniu na polskim rynku projektu płatności bezdotykowych. Fakt, że projekt dotyczy Polski, a nie Francji, czyli rynku, z którego firma się wywodzi, pokazuje, jak ogromna jest dynamika zmian w polskim społeczeństwie. Osobiście jestem bardzo zaskoczony tempem zachodzących transformacji, a także tym, jak bardzo polski konsument chce wykorzystywać nowe, innowacyjne technologie oraz e-commerce w codziennym życiu. Moim zdaniem docelowo Polska wyprzedzi Francję jeśli chodzi o nowe technologie i ich wykorzystanie w handlu, np. w ramach e-commerce. Jestem o tym przekonany. We Francji wszystko odbywa się powoli – najpierw trzeba przekonać konsumenta, zmienić jego przyzwyczajenia i zwyczaje zakupowe. W Polsce porażająca jest prędkość, z jaką zachodzą zmiany. Jak chętnie są one akceptowane i wykorzystywane przez konsumentów.

Polski rynek e-commerce rośnie ponad 20 proc. rocznie, ale jednocześnie jego wartość to zaledwie ok. 3 proc. całego handlu detalicznego. To niewiele. Rynek jest ciągle niedojrzały. Jest o co walczyć?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.