Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Harper Hygienics: W segmencie FMCG widać silny wzrost sklepów dyskontowych i marek własnych

Harper Hygienics, który w 2010 miał dwucyfrowy wzrost przychodów, planuje utrzymać tę dynamikę w 2011 roku. Producent wyrobów kosmetyczno-higienicznych chce zwiększyć efektywność produkcji, aby pomimo wzrostu cen surowca z bawełny i przesunięcia części polskiego handlu FMCG do dyskontów, osiągnąć w tym roku wzrost zysku netto i operacyjnego, po ich spadku w 2010 roku - poinformował PAP w wywiadzie prezes spółki, Robert Neymann.

"W drugim półroczu 2010 roku miały miejsce dwa wydarzenia, które istotnie wpłynęły na ubiegłoroczne wyniki spółki. Po pierwsze, w całym segmencie FMCG obserwowaliśmy silny wzrost sklepów dyskontowych oraz wzrost udziału marek własnych w poszczególnych kategoriach produktowych. Na szczęście jesteśmy obecni w obu tych segmentach, ale w markach własnych osiągamy niższe marże. Drugim bardzo ważnym czynnikiem był ogromny i nieuzasadniony, biorąc pod uwagę biorąc pod uwagę równowagę popytowo - podażową, wzrost cen bawełny, który w czwartym kwartale 2010 roku sięgnął 250 proc. w porównaniu do roku 2009. To miało przełożenie na 100 proc. wzrost ceny wyczesów bawełnianych, które są podstawowym surowcem w grupie produktów bawełnianych" - powiedział prezes.

"Oba te strukturalne czynniki negatywnie wpłynęły na zysk operacyjny w 2010 roku. Szacuję, że to kwestia kilku milionów złotych, i pomimo dwucyfrowego wzrostu przychodów, przyczynią się do spadku wyniku operacyjnego i netto rok do roku, gdyż nie sposób w tak krótkim czasie w całości skompensować tak dynamicznego i nieuzasadnionego wzrostu cen surowca" - dodał.

Harper, który produkuje wyroby kosmetyczno-higieniczne do oczyszczania skóry, m.in. płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne, chusteczek nawilżane oraz żele oferowane pod marką Cleanic, Dzidziuś oraz wyroby sprzedawane przez sieci detaliczne pod markami własnymi, podejmuje działania, aby zmniejszyć negatywny wpływ obu czynników.

"Presja otoczenia zewnętrznego stanowiła także impuls do podjęcia bardziej radykalnych i szybszych działań związanych z uproszczeniem modelu biznesowego. Będziemy dążyć do optymalizacji w segmencie surowców i procesów technologicznych, a także w obszarze portfela produktowego. Do końca pierwszego półrocza powinniśmy zobaczyć pierwsze efekty tych zmian" - powiedział prezes.

Poza zmianami organizacyjnymi, spółka chce także zwiększać obroty, aby zniwelować mniejsze marże.

"Musimy osiągnąć większe obroty, które nadrobią spadek marży. W tym celu rozmawiamy z kilkoma sieciami o kolejnych dużych kontraktach" - powiedział prezes.

więcej informacji:

Robert Neymann RSS ALERT    /    Harper Hygienics RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.152.38.154
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.