REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Harper Hygienics: W segmencie FMCG widać silny wzrost sklepów dyskontowych i marek własnych

  • Autor: PAP
  • Data: 25-01-2011, 19:45

Harper Hygienics, który w 2010 miał dwucyfrowy wzrost przychodów, planuje utrzymać tę dynamikę w 2011 roku. Producent wyrobów kosmetyczno-higienicznych chce zwiększyć efektywność produkcji, aby pomimo wzrostu cen surowca z bawełny i przesunięcia części polskiego handlu FMCG do dyskontów, osiągnąć w tym roku wzrost zysku netto i operacyjnego, po ich spadku w 2010 roku - poinformował PAP w wywiadzie prezes spółki, Robert Neymann.

REKLAMA

"W drugim półroczu 2010 roku miały miejsce dwa wydarzenia, które istotnie wpłynęły na ubiegłoroczne wyniki spółki. Po pierwsze, w całym segmencie FMCG obserwowaliśmy silny wzrost sklepów dyskontowych oraz wzrost udziału marek własnych w poszczególnych kategoriach produktowych. Na szczęście jesteśmy obecni w obu tych segmentach, ale w markach własnych osiągamy niższe marże. Drugim bardzo ważnym czynnikiem był ogromny i nieuzasadniony, biorąc pod uwagę biorąc pod uwagę równowagę popytowo - podażową, wzrost cen bawełny, który w czwartym kwartale 2010 roku sięgnął 250 proc. w porównaniu do roku 2009. To miało przełożenie na 100 proc. wzrost ceny wyczesów bawełnianych, które są podstawowym surowcem w grupie produktów bawełnianych" - powiedział prezes.

"Oba te strukturalne czynniki negatywnie wpłynęły na zysk operacyjny w 2010 roku. Szacuję, że to kwestia kilku milionów złotych, i pomimo dwucyfrowego wzrostu przychodów, przyczynią się do spadku wyniku operacyjnego i netto rok do roku, gdyż nie sposób w tak krótkim czasie w całości skompensować tak dynamicznego i nieuzasadnionego wzrostu cen surowca" - dodał.

Harper, który produkuje wyroby kosmetyczno-higieniczne do oczyszczania skóry, m.in. płatki kosmetyczne, patyczki higieniczne, chusteczek nawilżane oraz żele oferowane pod marką Cleanic, Dzidziuś oraz wyroby sprzedawane przez sieci detaliczne pod markami własnymi, podejmuje działania, aby zmniejszyć negatywny wpływ obu czynników.

"Presja otoczenia zewnętrznego stanowiła także impuls do podjęcia bardziej radykalnych i szybszych działań związanych z uproszczeniem modelu biznesowego. Będziemy dążyć do optymalizacji w segmencie surowców i procesów technologicznych, a także w obszarze portfela produktowego. Do końca pierwszego półrocza powinniśmy zobaczyć pierwsze efekty tych zmian" - powiedział prezes.

Poza zmianami organizacyjnymi, spółka chce także zwiększać obroty, aby zniwelować mniejsze marże.

"Musimy osiągnąć większe obroty, które nadrobią spadek marży. W tym celu rozmawiamy z kilkoma sieciami o kolejnych dużych kontraktach" - powiedział prezes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH