Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex: Marki własne mogą stanowić zagrożenie

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-02-2015, 13:02
Prezes Hortimeksu: Marki własne mogą stanowić zagrożenie
Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex (fot. PTWP)

Produkcja wyłącznie marek własnych dla sieci handlowych może prowadzić do uzależnienia się i pozostawania na łasce i niełasce detalistów. Wtedy utrata kontraktu może być dla producenta bardzo bolesna - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mateusz Kowalewski, prezes firmy Hortimex.

- Dyskonty, zwłaszcza Biedronka, zaczynają na stałe wprowadzać do swojej oferty produkty markowe. Czy przed producentami otworzyła się okazja, na którą od dawna liczyli?

- Polityka taka jest może stanowić okazję przede wszystkim dla właścicieli silnych marek, czyli zazwyczaj dużych firm. Czy jest to szczególna okazja - nie jestem pewien. Dyskonty mogą wywierać presję na cenę, czym producenci wyrobów markowych mogą być umiarkowanie zainteresowani.

- Z drugiej strony sieci nadal rozwijają produkty marek własnych. Dla kogo jest to szansą a dla kogo zagrożeniem?

- Marki własne sieci mogą stanowić zagrożenie dla właścicieli silnych marek, stanowiąc alternatywę dla ich produktów. Są zaś szansą dla mniejszych producentów, którzy chcą wykorzystywać lub zwiększać skalę swojej produkcji, zaś nie umieją lub nie stać ich na dość kosztowny proces budowania marki i przebijania się do świadomości konsumentów. Marki własne to szybka droga do zwiększenia sprzedaży, ale niepozbawiona zagrożeń. Produkcja wyłącznie dla marek własnych może prowadzić do uzależnienia się i pozostawania na łasce i niełasce detalistów. Utrata kontraktu z detalistą może być dla producenta bardzo bolesna. Pomimo to coraz częściej słyszymy od producentów: „nie kreujemy nowych produktów, lecz czekamy na zlecenia z sieci".

- Czy trend „proximity" wpływa na strategie inwestycyjne producentów żywności?

- Póki co, z perspektywy firmy wspierającej w procesie projektowania, tworzenia i wytwarzania produktów spożywczych, nie spotykamy się z istotnym wpływem tego trendu, choć zapewne nasi odbiorcy muszą się z nim liczyć, szczególnie w aspekcie rozmiarów i rodzajów opakowań.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH