Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hygieniki: Marki własne to nie jest droga do dochodowości. Mam nowe pomysły

  • Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 20-03-2011, 11:52
Prezes Hygieniki: Marki własne to nie jest droga do dochodowości. Mam nowe pomysły
Kamil Kliniewski, prezes zarządu spółki Hygienika

- Mamy już zapytania o kolejne kontrakty z pięciu polskich sieci, w których dotychczas Hygienika nie była obecna ze swoimi produktami - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Kamil Kliniewski, prezes zarządu spółki Hygienika.

Jak wygląda nowa strategia Hygieniki?

Chcemy produkować i sprzedawać więcej. Moim celem jest przesunięcie linii w podziale przychodów firmy: 90 proc. marki własnej i 10 proc. marki producenckiej na podział 50/50. Jest to realne w perspektywie 2-3 lat, biorąc pod uwagę obecne warunki. Chcemy, żeby w tym czasie wartość naszej firmy wzrosła o kilkadziesiąt procent. Jest to możliwe dzięki zwiększaniu sprzedaży naszych marek Bambino czy Linel, bo dzięki ich większej dostępności w sklepach rosną udziały naszych brandów w rynku, ich wartość, a przez to także wycena całej firmy. Pozyskanie udziałów rynkowych i kontraktów na sprzedaż branżowych produktów będzie budować naszą wartość.

Aktualnie w przypadku pieluszek jednorazowych ich udział wynosił 5 proc., a w roku kolejnym ma on wzrosnąć do poziomu 15 proc. ogólnych przychodów firmy.

Mam w planach wejście w nowe kategorie produktowe, a także akwizycje, które pozwolą na skokowy rozwój spółki.

Cały czas zamierzamy też być obecna w segmencie private label i rozwijać współpracę zarówno z polskimi jak i zagranicznymi sieciami handlowymi.

Czy planowany wzrost mają wygenerować głównie pieluszki Bambino? Czy w planach są kolejne brandy?

Bambino jest marką rozpoznawalną i dobrze postrzeganą przez konsumentów już od kilkudziesięciu lat. Głównie dzięki obecności we wszystkich sklepach kosmetyków dla dzieci marki Bambino, należących do Nivea Beiersdorf.

My mamy zarejestrowany znak towarowy Bambino na chusteczki suche i pieluszki. W styczniu 2011 roku sprzedaż pieluszek Bambino wyniosła 2 mln zł, czyli tyle samo co w całym 2010, czy 2009 roku. A były to dostawy jedynie do 4 z 65 sieci, z którymi Hygienika handluje.

Kiedy będą kolejne umowy?

Mamy już zapytania o kolejne kontrakty z pięciu polskich sieci, w których dotychczas Hygienika nie była obecna ze swoimi produktami. Można powiedzieć, że mały podmiot jest w stanie bardzo szybko urosnąć. My w tym roku na pewno zanotujemy wzrosty o kilkadziesiąt procent w sprzedaży Bambino.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH