Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hygieniki: Zaproponujemy kilku wybranym polskim sieciom markę Bambino na wyłączność

  • Autor: portalspozywczy.pl/dlahandlu.pl
  • Data: 11-03-2011, 11:14
Prezes Hygieniki: Zaproponujemy kilku wybranym polskim sieciom markę Bambino na wyłączność
Kamil Kliniewski, prezes zarządu spółki Hygienika SA.

- Rozważam zaproponowanie wybranym polskim sieciom handlowym skonsolidowania sprzedaży marki Bambino, tak aby dać im ją na wyłączność. To mocno obniżyłoby koszty a wzmocniło na rynku, ponieważ sieci promowałyby markę jako swój produkt - mówi Kamil Kliniewski, prezes zarządu spółki Hygienika SA.

- Byłyby to limitowane edycji pieluszek np. pod brandem Bambino Fun Edition, które mogliby sprzedawać tylko wybrani operatorzy, np. Dino, Tradis, czy Eurocash. Sieci miałyby tę markę na wyłączność, a mi obniżyłyby się koszty i znikł problem z negocjowaniem co roku nowych umów - wyjaśnia prezes Hygieniki.

Według Kamila Kliniewskiego jest to pomysł na zwiększenie udziału w sprzedaży firmy produktów brandowych. Jednocześnie sposób, aby polscy operatorzy, którzy chcą rozwijać własne marki mieli w portfolio silny, rozpoznawalny brand.

- Polskie firmy handlowe są bardziej nastawione na wspieranie polskich producentów i to się bardzo mocno czuje w czasie negocjacji. Polskie sieci chcą dzięki nam pozyskać know-how związany z doświadczeniem jakie mamy w produkcji marek własnych dla zagranicznych sieci. Szukają w ten sposób pomocy w rozwoju marek własnych. Przy czym obroty w polskich sieciach handlowych są porównywalne do zachodnich, biorąc oczywiście pod uwagę różnicę w skali biznesu, co powoduje, że dla nas jest to również ciekawy partner - uważa prezes zarządu spółki Hygienika.

Według danych Nielsena rynek pieluch w Polsce jest wart obecnie 907 mln zł, rynek marek własnych w pieluszkach, wzrósł w ubiegłym roku o ok. 20 proc. W tym roku wzrosty będą podobne.

- Jednym z głównych czynników wzrostu było to, że mniejsze polskie sieci handlowe zaczęły wchodzić w marki własne. Co ciekawe, w pieluszkach nie ma średniej półki cenowej, są produkty premium lub produkty ekonomiczne. Chcę naszą markę Bambino uplasować właśnie w średnim segmencie cenowym. Jest tu pięciu głównych graczy, więc walka konkurencyjna jest znacznie mniejsza niż na rynku słodyczy, gdzie dostawców jest ok. 50. Zwłaszcza, że najwięksi gracze nie chcą kanibalizować swoich marek i na razie nie wchodzą na rynek marki własnej - tłumaczy Kamil Kliniewski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH