Prezes InPost: Placówki działają sprawnie, a rozmowy z Ruchem trwają
Wszystkie placówki i punkty obsługi klienta InPost oraz PGP działają sprawnie i wszystkie placówki spełniają wymogi konieczne przy obsłudze korespondencji na rzecz sądów powszechnych i prokuratur – zapewnia prezes InPost Sebastian Anioł. Zapewnia, że prowadzone są rozmowy z firmą Ruch na temat dalszej współpracy.
W środę „Rzeczpospospolita” podała, że InPost oraz Ruch nieoczekiwanie - pół roku przed końcem umowy – zawiesiły kluczowe dla kontraktu porozumienie. Konsorcjum spółek, które dzięki współpracy zdobyły największy w Polsce kontrakt pocztowy na obsługę wymiaru sprawiedliwości, może się rozpaść, a szczegóły decyzji nie są znane.
„Rzeczpospolita” poinformowała również, że przedstawiciele InPostu nieoficjalnie potwierdzają, że umowa z siecią 5,5 tys. kiosków w praktyce nie funkcjonuje. A to lwia część sieci awizacyjnej, jaką konsorcjum musiało zbudować, by wygrać intratny przetarg na obsługę sądów i prokuratur.
- Wszystkie placówki i punkty obsługi klienta InPost oraz PGP działają sprawnie, ich liczba to około 7500 - z czego żaden punkt nie jest kioskiem RUCH – a dodatkowo każda placówka jest wyposażona w nowoczesny terminal pocztowy oraz terminal EPO (Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru) – zapewnia prezes InPost Sebastian Anioł.
- W ramach tej sieci aż 5000 placówek jest także punktami nadawczymi – a do końca sierpnia wszystkie punkty będą nadawczymi. Wszystkie nasze placówki spełniają wymogi konieczne przy obsłudze korespondencji na rzecz sądów powszechnych i prokuratur. Zgodnie z długoterminową polityką zarządu sieć placówek InPost i PGP od wielu miesięcy była przebudowywana pod względem jakości – obecnie każda placówka umożliwia Klientowi wejście do budynku, w którym przedstawiciel firmy świadczy usługi pocztowo-kurierskie - dodaje.
Sebastian Anioł podkreśla, że InPost świadomie postawił przed swoimi partnerami dodatkowe wymagania jakościowe, co ma związek m.in. z wprowadzeniem we wszystkich placówkach InPost Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO).
- Dzięki wdrożeniu EPO na terenie całej Polski – przyspieszyliśmy dostarczanie korespondencji wymagającej zwrotnego potwierdzenia odbioru, zautomatyzowaliśmy i uprościliśmy obsługę przesyłek, a także obniżyliśmy koszty całego procesu. EPO działa już we wszystkich sądach powszechnych – codziennie do odbiorców dociera kilka tysięcy doręczycieli wyposażonych w specjalne elektroniczne urządzenia, na których można składać podpis. W ten sposób InPost i PGP istotnie usprawniają pracę wymiaru sprawiedliwości. EPO wprowadzone zostanie przy obsłudze całej korespondencji realizowanej przez InPost i jej spółki zależne – obecnie usługa funkcjonuje także w ofercie dla kancelarii komorniczych – mówi prezes InPost.
- Prowadzimy też rozmowy z firmą RUCH na temat dalszej współpracy – zaznaczamy, że nie mamy konieczności uzupełniania naszej sieci kioskami RUCH – nasza współpraca z RUCH może dodatkowo rozszerzyć liczbę placówek i zwiększyć ich gęstość – zapewnia.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (5)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (5)