Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Inquiry: Nie widać aby kryzys sprzyjał dużo szybszej ekspansji sieci Lidl czy Kaufland

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2009, 16:14
Prezes Inquiry: Nie widać aby kryzys sprzyjał dużo szybszej ekspansji sieci Lidl czy Kaufland

W czasach dekoniunktury naturalną koleją rzeczy najwięcej korzystają sklepy dyskontowe. Obietnica niskiej ceny to atrakcyjny komunikat dla konsumentów, którzy chcą wydawać pieniądze rozsądnie - mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

- Te sieci, które mają silną pozycję w Polsce - takie jak Biedronka - konsekwentnie powiększają liczbę placówek, powielające sprawdzony model biznesu, który się sprawdził przez wiele lat, niezależnie od fazy cyklu gospodarczego. W tej sieci zrozumiano dobrze subtelną zależność pomiędzy niską ceną, przyzwoitą jakością i znaczeniem produktów markowych, przynajmniej w kluczowych kategoriach - wyjasnia Agnieszka Górnicka. I dodaje: - Biedronka również konsekwentnie buduje markę, a poza tym pozostaje w bliskim kontakcie ze swoimi klientami - między innymi prowadząc systematyczne badania marketingowe. Silna marka to wielki atut w trudnych czasach, gdyż konsumenci zwracają się wówczas w stronę tego, co znane i bliskie.

Niemniej Biedronka dochodzi obecnie do kresu możliwości łatwej ekspansji, tj. generowanej przez akwizycje dużych sieci. - Przejęcie sklepów Plus było prawdopodobnie ostatnim dużym zakupem. Pozostaje mozolne zdobywanie lokalizacji w tych miejscowościach, gdzie Biedronka jest dotąd nieobecna i przejęcia sieci o co najwyżej lokalnym zasięgi. Spółka Jeronimo Martins zapowiada dalsze inwestycje na dużą skalę; mowa o kwocie 200 - 250 mln euro w okresie najbliższego roku. O nowych otwarciach donosi także Netto, do tej pory sieć skupiona przede wszystkim w północno-wschodniej Polsce, która zdobywa kolejne regiony - tłumaczy prezes firmy badawczej Inquiry.

Na tym tle zastanawiające jest bardzo słabe wejście firmy Aldi do Polski. - Wiadomo jednak, że Aldi słynie z bardzo rygorystycznego podejścia do kosztów operacyjnych, a model sprzedaży jest oparty na markach własnych (żywności i kosmetyki) i ofertach specjalnych (artykuły AGD, tekstylia itp.). Kryzys nie przycisnął polskiego konsumenta do tego stopnia, by zaakceptował taką ofertę. Do tej pory nie widać także, by czas kryzysu sprzyjał dużo szybszej ekspansji sieci Lidl czy Kaufland - podsumowuje Agnieszka Górnicka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • sztibo 13-10-2009, 16:53:
Jak mówi, że NETTO zlokalizowane jest w północno-wschodniej Polsce to nie ma pojęcia o czym mówi i wciska kity....

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH