Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Inquiry: Rok 2020 zapowiada się jako duże wyzwanie dla handlu

Polski handel dynamicznie zmienia się pod wpływem wielu czynników, zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych – najważniejsze z nich dotyczą coraz szerszego zastosowania nowych technologii, konsolidacji i zmieniających się potrzeb konsumentów – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Prezes Inquiry: Rok 2020 zapowiada się jako duże wyzwanie dla handlu
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 14-01-2020, 10:38

Po pierwsze - technologie

– Sieci sklepów inwestują w zaawansowane rozwiązania, takie jak autonomiczne sklepy, ale także systemy logistyczne, platformy zakupowe, aplikacje mobilne, sprzedaż online i omnichannel, dynamiczne zarządzanie cenami i asortymentem, automatyzację, geolokalizację – a chyba nie wyczerpaliśmy tu możliwej listy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Tłumaczy, że każdy z tych obszarów może – ale nie musi – stanowić w przyszłości o przewadze konkurencyjnej. – Wywołuje to ogromną presję na inwestycje obarczone dużym ryzykiem: nie wszystkie z tych rozwiązań przynoszą bezpośredni zwrot, a niektóre mogą nigdy nie być opłacalne. Jest jednak oczywiste, że w handlu nową walutą stają się dane o konsumentach i ich zachowaniach. Szczególnie istotne stają się dane z pochodzące z aplikacji oferowane przez sieci, które umożliwiają powiązanie wielu paragonów w jeden ciąg związany z konkretną osobą – wyjaśnia ekspertka.

Po drugie: konsolidacja i dojrzewanie rynku

– Ostatni rok pokazał, że polski rynek handlu spożywczego wchodzi w fazę dojrzałości. Mniejsze sieci wykupywane są przez większe, a gracze, którzy popełniają strategiczne błędy, wypadają z rynku. Proces ten przybrał ostatnio na sile. Duże znaczenie dla rozwoju polskiego handlu ma też konsolidacja na szczeblu regionalnym czy nawet wojewódzkim: choć mniejsze transakcje nie dostają się na pierwsze strony gazet, z upływem czasu powodują, że silni gracze mogą rozwijać swoje sieci. To proces przyspieszający ekspansję w przypadku np. Grupy Eurocash, ale nawet mniejsze sieci łączą siły. Nowym zjawiskiem jest wejście do Polski operatora z Litwy, Maxima Grupe, który inwestuje w rozwój Stokrotki – mówi Agnieszka Górnicka.

– Polski rynek jest przy tym jeszcze daleki od ustabilizowania. O ile pierwsze dwie pozycje należące do dyskontów wydają się niezagrożone, to o trzecie miejsce wśród sieci spożywczych rozegra się jeszcze walka, a wynik nie jest przesądzony – dodaje.

Po trzecie: rosnące wymagania konsumentów

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.245.121
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.