Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Inquiry: Sklepy Tesco powinny postawić na marki własne

Zmniejszenie powierzchni sklepów i zredukowanie liczby asortymentu to dopiero początek procesu przemian Tesco Polska – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Prezes Inquiry: Sklepy Tesco powinny postawić na marki własne
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry. Fot. PTWP

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 05-08-2019, 09:39

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry, podkreśla, że od kilka lat widać spadek sprzedaży w hipermarketach w Polsce.

– Na ten proces składają się cztery czynniki – po pierwsze konsumentom nie chce się poświęcać dużo czasu na dojazd do hipermarketów i długi pobyt; po drugie – zmienił się model zakupów – kiedyś chodziło się do hipermarketów po „wszystko" – także po odzież, AGD czy sprzęt biurowy albo elektroniczny. Obecnie tego typu produkty sprzedają wyspecjalizowane sklepy, które „biją na głowę" hipermarkety, jeśli chodzi o doradztwo – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka.

Po trzecie, dodaje ekspertka, obecnie klienci wolą chodzić do bliskich sklepów po mniejsze zakupy niż ładować wielki wózek, co też wiąże się z dużym wysiłkiem.

– Po czwarte, konsumenci postawili na oszczędność i wybierają dyskonty oferujące niskie ceny. Oczywiście hipermarkety często nie są gorsze pod tym względem, ale ludzie oszczędzają również w ten sposób, że ograniczają dzienny limit wydatków – tłumaczy.

– Do problemów Tesco przyczynił się również fakt, że w 2010 roku Tesco Polska podjęło decyzję o uruchomieniu Tesco Ekstra, które oferowało dodatkową gamę usług. Na przykład w pasażu handlowym, przy hipermarkecie, sieć uruchomiła własną aptekę czy punkt apteczny, serwis foto i salon optyczny, w sklepach powiększone zostały m.in. działy z wyrobami tekstylnymi. To był strategiczny błąd – wyjaśnia prezes Inquiry.

– Na to nałożyły się problemy Tesco na rynku globalnym, ponieważ sieć, aby redukować koszty, postanowiła scentralizować zarządzanie swoimi sklepami w Europie Wschodniej – w Polsce, na Węgrzech, na Słowacji i w Czechach. – Niestety nie do końca to chyba dobrze wyszło, przynajmniej nie widać na zewnątrz, aby przyniosło spektakularne rezultaty – tłumaczy Agnieszka Górnicka.

Obecnie Tesco Polska obcina koszty zamykając nierentowne sklepy i inwestując w mniejsze formaty.

– Uważam, że to jedyna możliwa droga rozwoju tej sieci w Polsce. Nie ma obecnie potrzeby, aby prowadzić olbrzymie sklepy. Kompaktowe hipermarkety z żywnością i chemią gospodarczą w zupełności wystarczą, ponadto Tesco ma doświadczenie na rynkach globalnych w prowadzeniu sklepów o mniejszym formacie – mówi ekspertka.

– Szansę dla Tesco w Polsce widziałabym również w skoncentrowaniu się na rozwoju marek własnych, które sieć ma bardzo dobre. W dodatku występują one we wszystkich segmentach cenowych. To ogromny atut tej sieci, który może przesądzić o sukcesie – uważa Agnieszka Górnicka.

Tesco planuje również zredukować asortyment. Prezes Inquiry uważa, że to także słuszna decyzja, ponieważ obecnie nie ma potrzeby, aby w sklepie było kilkadziesiąt tysięcy różnych rodzajów produktów.

– Zmniejszenie powierzchni sklepowej oraz zredukowanie liczby asortymentu to dopiero początek drogi. Aby Tesco Polska wyszło na prostą, musi stać się konkurencyjne – podsumowuje Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    Tesco Polska RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • ww 2019-08-05 09:59:21
    sklepy Tesco są dla idio, ceny droższe niż w innych sieciach np cebula 4zł jak w większości sklepów po 3zł a to tylko 1 przykład

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.228.109
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.