Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ITM: Wprowadzimy na polski rynek małe supermarkety pod szyldem Intermarché Kontakt

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-10-2009, 19:45
Prezes ITM: Wprowadzimy na polski rynek małe supermarkety pod szyldem Intermarché Kontakt

- Docelowo chcemy mieć w Polsce wszystkie formaty rozwijane we Francji. Obecnie pracujemy nad dużym supermarketem, później nastąpi tworzenie punktów sprzedaży o powierzchni 750 mkw., tam powstaną sklepy Intermarché Kontakt - mówi Michael Pattou, prezes Grupy Muszkieterów w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Grupa Muszkieterów prognozuje w 2009 r. 16 proc. wzrost obrotów. To niezły wynik jak na czasy kryzysu gospodarczego.

Można powiedzieć, że wpływ kryzysu na nasze przedsiębiorstwo jest niewielki, mówię tutaj o sieciach Intermarche i Bricomarche. A to dlatego, że w czasach problemów gospodarczych, czyli tak jak teraz klienci zwracają się do konceptu sklepów po sąsiedzku, zlokalizowanych blisko domu i niskich cen.

We wszystkich krajach Europy obecny kryzys najbardziej zaboli sieci hipermarketów. O wiele łagodniej ten trudny okres przejdą sieci sklepów, które są zlokalizowane blisko klienta, po sąsiedzku w tym supermarkety takie jak nasze.

Jednocześnie supermarkety, takie jak Intermarche muszą rywalizować o klienta z dyskontami, a to trudny przeciwnik.

To nawet ciekawe. W sytuacji kryzysu można było się spodziewać, że sklepy hard dyskontowe będą notować duże wzrosty. Jednak z moich obserwacji wynika, ze przeżywają one raczej stagnację. Zaś supermarkety spożywczo-przemysłowe mają zarówno odpowiedni format jak i rosnące dochody.

Muszkieterowie planują intensywny rozwój na polskim rynku. W panach jest nowy, większy format supermarketu? Co z mniejszymi formatami, które niedawno pojawiły się we Francji, czy pojawią się tutaj?

Tak. Docelowo chcemy mieć w Polsce wszystkie formaty rozwijane we Francji. Obecnie pracujemy nad dużym supermarketem, którego powierzchnia będzie na razie ograniczona do 2 tys. mkw. Będzie się to wiązało głównie z rozbudową istniejących już placówek, oczywiście tam gdzie jest potencjał do rozbudowy.

Później nastąpi tworzenie punktów sprzedaży o powierzchni 750 mkw., tam powstaną sklepy Intermarché Kontakt. Bo tak będzie się nazywał nowy szyld.

Wydaje się, że sklepy o powierzchni 1-2 tys. mkw. są to formaty, które są świetnie dostosowane do naszego rozwoju w Polsce.

A co z mniejszymi formatami?

Faktycznie, na polskim jest jeszcze miejsce na mniejsze formaty. Jeżeli jednak chcemy rozwijać supermarkety spożywczo-przemysłowe, które będą oferowały całą gamę asortymentu, to w przypadku takiego konceptu potrzebna jest powierzchnia ok. tysiąca mkw. Do czego lepiej dostosowany jest większy niż mniejszy format.

Kiedy można spodziewać się pojawienia na polskim rynku innych, francuskich konceptów?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH