Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ITM: Wprowadzimy ponad 100 nowych produktów pod marką własną

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-04-2011, 17:05
Prezes ITM: Wprowadzimy ponad 100 nowych produktów pod marką własną
Marek Feruga, prezes Grupy Muszkieterów

ITM Polska rozbudowuje ofertę marek własnych. W najbliższym czasie na półkach sklepów Intermarché pojawią się nowe brandy i m.in. niszowe produkty. - Powstaną trzy nowe marki i ponad 100 nowych referencji - mówi Marek Feruga, prezes ITM Polska, spółki zarządzającej rozwojem supermarketów Intermarché i Bricomarché.

- Intermarché skupia się przede wszystkim na pracy nad istniejącą gamą liczącą blisko 1500 pozycji asortymentowych. Pracujemy nad coraz lepszą jakością oraz funkcjonalnością tych referencji, co do których klient oczekuje zmian. Wiodącymi produktami w tej mierze są niezmiennie produkty świeże - tłumaczy Marek Feruga.

I dodaje: - W tym segmencie mamy bogatą, dobrze skomponowana gamę i silne marki własne, takie jak: Paturages, Wiejskie Pyszności i Ogród Pyszności. Produkty świeże są wizytówką naszej sieci, toteż stanowią dla nas priorytet.

Według Marka Ferugi w trakcie ostatnich kilku lat widać szybko rosnące zainteresowanie klientów markami własnymi sieci. - Ten trend z pewnością ma charakter trwały. Rosnące ceny żywności będą czynnikiem sprzyjającym rozwojowi marki własnej. Analogicznie do kryzysu gospodarczego, tworzy się sytuacja, w której klient wnikliwiej kalkuluje swoje wydatki na żywność - wyjaśnia prezes ITM Polska.

Jego zdaniem klient zwraca uwagę na ofertę alternatywną wobec droższych produktów znanych marek. - Ofertę, która nie uszczupli jego portfela i, co ważne, ma szansę zaspokoić wszystkie oczekiwania zakupowe. Tam, gdzie następuje drastyczna zmiana ceny surowca, liczymy na większe wyróżnienie się. Markę własną chronimy bowiem w sposób szczególny i nawet kosztem utraty rentowności, rekompensujemy podwyżki cen komponentów produktu. Cenę marki własnej podwyższamy dopiero w ostateczności - zapewnia Marek Feruga.

Według przedstawiciela Grupy Muszkieterów z połączenia faktów, że klienci szukają tańszej oferty produktowej z tym, że są oni bardziej świadomi korzyści płynących z zakupu marek własnych, można wnioskować, że udział marki prywatnej będzie miał dogodne warunki do rozwoju. - Uważam, że w ciągu najbliższych lat produkty sieciowe zyskają kolejne 3-4 proc. udziału w sprzedaży. Ile jednak uda nam się pozyskać z tortu sprzedażowego? Docelowo chcielibyśmy dorównać naszym zachodnim sąsiadom, gdzie marka własna jest już ugruntowana, a jej znaczenie dla konsumenta jest niebagatelne - mówi Marek Feruga.

Obecnie Grupa Muszkieterów ze 162 sklepami działającymi pod szyldem Intermarché i 76 Bricomarché jest pod względem obrotów największą grupą franczyzową w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH