Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes Jeronimo Martins: Ponad 300 mln euro przeznaczymy na rozwój Biedronki

Jeronimo Martins traktuje Biedronkę jako swoją najważniejszą inwestycję i planuje "lwią część" tegorocznych nakładów inwestycyjnych grupy przeznaczać wciąż na rozwój sieci w Polsce - poinformował prezes JM Pedro Soares dos Santos.

Prezes Jeronimo Martins: Ponad 300 mln euro przeznaczymy na rozwój Biedronki
Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins. Fot. materiały prasowe Biedronki

- Polska jest nadal naszym głównym celem inwestycji. W 2018 roku lwia część inwestycji będzie przekazana Polsce i część Kolumbii - powiedział Pedro Soares dos Santos podczas konferencji prasowej w Lizbonie.

Przedstawiciele Jeronimo Martins podkreślili, że nieco poniżej 50% tegorocznych nakładów inwestycyjnych grupy (300-350 mln euro) zostanie przeznaczone na rozwój Biedronki. Całość wydatków grupy na inwestycje ma w tym roku sięgnąć 700-750 mln euro.

W 2017 r. capex Biedronki wyniósł 354 mln euro i stanowił 49% wydatków całej grupy (w 2016 r. było to 48% nakładów grupy). W ub.r. capex został przeznaczony na 121 otwarć sklepów i modernizację 226 kolejnych, a także na otwarcie nowego centrum dystrybucyjnego (w październiku).

- W 2018 roku będziemy rozwijać sieć w sposób zróżnicowany, niewrażliwy na krótkotrwałe presje. Wysoki udział inwestycji w Biedronkę będzie podtrzymany, będziemy m.in. inwestować w pensje pracowników - zapowiedział też prezes.

Zadeklarował, że Jeronimo Martins jest gotowe, by zaradzić problemom z zatrudnieniem nowych pracowników, jeśli się one pojawią. - W Polsce udało nam się dostosować poprzez zwiększenie płac i wychodzenie ponad płacę minimalną - podkreślił.

Przyznał, że firma dostrzega istnienie presji na rynku pracy w Polsce, w tym także w swojej branży.

Pedro Soares dos Santos odniósł się także do wchodzącej 1 marca 2018 r.  w życie ustawy o zakazu handlu w niedziele i święta (pierwsza niedziela objęta zakazem przypada 11 marca).

- Zapytaliśmy bezpośrednio konsumentów - okazało się, że niedziela nie była najważniejsza pod względem sprzedaży. Biedronka dopasuje godziny pracy w tygodniu, by skompensować zamknięcie sklepów w niedziele. Czas pokaże, jak to się zrealizuje w praktyce i dopiero za kilka miesięcy zobaczymy, jaki będzie wpływ tego nowego prawodawstwa - wskazał prezes.

Przedstawiając swoje wyniki roczne, Jeronimo Martins zapowiedziało, że Biedronka powiększy swoją sieć o 70-80 sklepów netto w 2018 roku.

Na koniec 2017 roku sieć Biedronka liczyła 2 823 sklepów, tj. o 101 więcej niż rok wcześniej. Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,86 mln m2 z 1,77 mln m2 na koniec 2016 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Pedro Soares dos Santos RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • nn 2018-03-02 09:52:08
    dla Polaków, polskiej gospodarki, polskich firm nie oznacza to niczego dobrego, gdzie te polskie władze! będą nam mówić, jakie to wielkie inwestycje ale nie powiedzą, jak handel jest monopolizowany a polska drenowana z kasy, gdyby to zostało w Polsce i poszło w inwestycje
  • Gregor 2018-03-02 10:13:54
    Czy Biedronka kupi Kanie? Czy może to Sokołów go kupi?
  • ? 2018-03-02 17:20:33
    Ile z tego pójdzie na ceny i predatory pricing?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.