REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Lewiatan Holding: Powinniśmy móc kupować taniej, niż dyskonty!

  • Autor: PJ, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-07-2015, 14:35
Prezes Lewiatan Holding: Powinniśmy móc kupować taniej, niż dyskonty!
Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding (fot. Andrzej Wawok)

Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl zdradza, że głównym celem jego sieci na rok 2015 jest zwiększenie liczby sklepów w większych formatach. - Do pewnego czasu byliśmy postrzegani jako sieć małych sklepów, podczas gdy zgodnie z nomenklaturą Nielsena małych placówek mamy zaledwie około 70, co przy potencjale całej sieci liczącym blisko 2,9 tys. sklepów stanowi mniej niż 3 proc. - zauważa Kruszewski.

REKLAMA

Aktualnie w strukturze Lewiatana dominują duże placówki handlowe, których jest około 1450. Szyld Lewiatan widnieje również na ponad 1050 średnich sklepach oraz na 310 supermarketach. Średnia powierzchnia sklepów sieci wyraźnie zwiększyła się na przestrzeni ostatnich kilku lat i zgodnie z zapowiedziami prezesa firmy, trend ten ma zostać podtrzymany.

Innym wyzwaniem, jakie prezes Lewiatana wyznaczył dla firmy na rok 2015, jest ulepszenie zarządzania asortymentem produktów w sklepie, a zwłaszcza standaryzacja kategorii w poszczególnych formatach. Lewiatan chce, aby produkty oferowane w sklepach były na satysfakcjonującym klientów poziomie cenowym, dlatego stara się zawierać kontrakty handlowe z największymi producentami centralnie. Wszystko po to, aby mieć jak największy wpływ na ceny zakupowe, od których uzależnione są ceny detaliczne, oraz aby móc realizować działania promocyjne w skali ogólnopolskiej.

- Nie zgadzamy się bowiem ze stereotypowym przeświadczeniem, że to dyskonty powinny móc kupować produkty najtaniej, co tłumaczy się tym, iż muszą mieć najniższe ceny w sklepach. W związku z tym, że nasze placówki świadczą nieporównywalnie większy serwis, a do tego posiadają znacznie szerszy asortyment, powinny nie tylko móc kupować w cenach równych dyskontom, ale znacznie taniej, gdyż koszt ekspozycji produktów, sprzedaży i obsługi klienta jest znacznie wyższy - sugeruje Wojciech Kruszewski.

Prezes Lewiatan Holding argumentuje to tym, iż dyskonty posiadają zdecydowanie uboższą prezentację towarów (kartony zbiorcze, displaye, palety) i z tego powodu zatrudniają też mniej osób. Na porównywalnej powierzchni w dyskoncie pracuje około 12 osób, podczas gdy Lewiatan posiada w swoich sklepach trzy razy większy zespół. - Niektórzy producenci już to rozumieją, ale niestety, jeszcze nie wszyscy. Ustawicznie jednak pracujemy nad upowszechnianiem tej wiedzy - mówi Kruszewski.

Lewiatan w 2015 r. zamierza również zadbać o jak najwyższy poziom postrzegania wśród klientów. Sieć zwiększa częstotliwość oraz zasięg gazetek promocyjnych, które - jak tłumaczy Kruszewski - wbrew powszechnej opinii wciąż są bardzo popularnym i skutecznym nośnikiem informacji. Prezes Lewiatana zwraca uwagę na badania, które wykazują, że z gazetek promocyjnych regularnie korzysta około 80 proc. tak zwanych smart-shopperów. Oprócz tego sieć zamierza zwiększać skalę obecności własnych reklam w telewizji i radiu.

Jak tłumaczy Kruszewski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, celem finansowym Lewiatana na 2015 r. jest kilkuprocentowy wzrost przychodów. Wedle słów prezesa spółki, obroty firmy - zarówno z jednego metra kwadratowego, jak i w skali globalnej - rosną systematycznie już od dłuższego czasu, nawet pomimo deflacji.

- Sądzę, że w bieżącym roku sieć Lewiatan wypadnie lepiej niż średnia rynkowa. Jesteśmy przeświadczeni, że efektywność naszych działań znajdzie odzwierciedlenie we wzroście obrotów - zapowiada Wojciech Kruszewski.

KOMENTARZE: (7)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Roch 05-07-2015, 21:03:
Znam z autopsji franczyze w Lewiatanie. To bzdura że trzeba kupować u określonych dostawcöw. Tak jest w innych franczyzach eurocashu - abc i delikatesach. Lewiatan jest lata swietlne przed nimi.
  • elmo 04-07-2015, 23:02:
Zgadzam się z panem. Lidl rośnie w Polsce za pieniądze Banku światowego. Dla mnie to niewyobrażalna sytuacja. Dano mu fundusze, aby wyrżnąć w pień konkurencję - czyli de facto rodzimych handlowców. Dobrze że Lewiatan może z nimi konkurować, bo to taka sprawiedliwość dziejowa.
  • Kazio 03-07-2015, 21:18:
Inna sprawa że te 12 osób w dyskoncie musi wykonać pracę 24 za wynagrodzenie 6.

Zobacz wszystkie komentarze (7)

PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH