Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Lewiatana: Modernizujemy nasz model franczyzowy (wywiad)

Na co Państwo stawiają we współpracy franczyzowej? – Motto Lewiatana we współpracy z franczyzobiorcami brzmi „Priorytety naszych franczyzobiorców są naszymi priorytetami”. Koncentrujemy się zatem na rozwoju tych działań, które przynoszą zrzeszanym placówkom istotne korzyści oraz stwarzają możliwości dalszego ich rozwoju – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A.

Prezes Lewiatana: Modernizujemy nasz model franczyzowy (wywiad)
Wojciech Kruszewski, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A. Fot. materiały Lewiatan Holding.

W 2019 roku Polska Sieć Handlowa Lewiatan świętuje 25-lecie działalności. Jak na przestrzeni tych lat zmieniał się model biznesowy sieci? 

Lewiatan powstał w 1994 r. z inicjatywy polskich kupców prowadzących działalność hurtową. Głównym celem przyświecającym twórcom była ochrona ich interesów w obliczu masowego i niekontrolowanego napływu zewnętrznych koncernów handlowych. Podobnych inicjatyw hurtowników w latach 90. było wiele, jednak do dzisiaj udało się przetrwać tylko nielicznym. Stało się tak, ponieważ hurtownikom przyświecały zupełnie inne cele niż detalistom. Tworzyli sieci, które miały gwarantować im głównie pewne źródło sprzedaży towarów, a w konsekwencji maksymalizować zyski hurtowni. Była to jednak polityka, która nie zapewniała dynamicznego rozwoju detalistom.   

W sieci Lewiatan dostrzeżono potrzebę zabezpieczenia interesów franczyzobiorców, czego wynikiem było powstawanie spółek regionalnych, których udziałowcami byli detaliści. Z kolei spółki regionalne w ramach wzajemnych porozumień zaangażowały się kapitałowo w Centralę Sieci. Taka autorska koncepcja systemu franczyzowego przyczynia się do dynamicznego rozwoju Lewiatana oraz gwarantuje, że priorytety franczyzobiorców zawsze będą najważniejsze. 

O skuteczności modelu biznesowego najlepiej zaświadcza pozycja, jaką obecnie zajmuje Polska Sieć Handlowa Lewiatan. Z obrotami na poziomie 12,5 mld zł osiągniętymi w roku 2018 znajduje się na trzecim miejscu wśród największych sieci handlowych w Polsce. Jest też na 10-tym miejscu w rankingu największych pracodawców oraz największą siecią franczyzową. 

Jakie są Państwa plany na najbliższy okres?  

Koncentrujemy się głównie na realizacji aktywności pro-konsumenckich związanych z jubileuszem 25-lecia Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan. W listopadzie zorganizujemy uroczystą Galę Jubileuszową, podczas której podziękujemy naszym partnerom biznesowym za współpracę w ciągu minionego ćwierćwiecza. Będzie to drugie, po majowym Zjeździe Franczyzobiorców Lewiatana, tak ważne wydarzenie związane z 25-leciem naszej Sieci. 

Istotne miejsce w naszych planach zajmuje też rozwój programu lojalnościowego „Karta Lewiatan”. Do końca roku planujemy, aby funkcjonował w 5 spółkach regionalnych. Planujemy również rozwój informatycznej platformy „Lewiatan Biznes”, a także uruchomienie aplikacji mobilnej dla klientów. W grudniu zaś naszym klientom polecimy nową wersję reklamy telewizyjnej „Do Lewiatana jeden krok”.

więcej informacji:

Wojciech Kruszewski RSS ALERT    /    PSH Lewiatan RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.120.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.