Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Lewiatana: Udział marek własnych w naszej sprzedaży rośnie, bo wymusza to rynek

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 25-01-2012, 13:24
Prezes Lewiatana: Udział marek własnych w naszej sprzedaży rośnie, bo wymusza to rynek
Wojciech Kruszewski, prezes sieci Lewiatan

Sprzedaż produktów pod markami własnymi rośnie w sieci Lewiatan w tempie około 20 proc. rocznie, sprzedaż tych produktów nie powinna jednak przekroczyć 10 proc. udziału w sprzedaży ogółem - uważa Wojciech Kruszewski, prezes sieci Lewiatan. - Zwiększenie asortymentu naszej marki własnej w dużej mierze wymusił sam rynek - mówi.

Jak informuje prezes Lewiatana, sprzedaż produktów marki własnej stanowi około 3 procent obrotu sklepów. - Ich wartość sprzedaży systematycznie rośnie w tempie około 20 proc. rocznie. Już teraz większość z tych towarów jest zdecydowanymi liderami w sprzedaży ilościowej w swoich kategoriach - mówi Wojciech Kruszewski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Zauważa on, że coraz więcej produktów marki własnej wprowadzają niemalże wszystkie sieci super- i hipermarketów, a to w bezpośredni sposób wpływa na kształt polityki asortymentowej całego rynku.

- W początkowym etapie prac nad marką własną zakładaliśmy liczbę produktów na poziomie 150 indeksów, lecz dziś posiadamy ich już około 250. Zwiększenie asortymentu naszej marki własnej w dużej mierze wymusił sam rynek. Chcemy mieć bowiem ofertę dostosowaną do oczekiwań naszych klientów, aby w Lewiatanie mogli kupić podstawowe produkty w zbliżonych cenach i jakości do oferty wszelkich innych sieci - tłumaczy.

Pomimo to, sieć nie zamierza stawiać głównie na produkty private labels.

- Uważam, że nawet przy nasilających się trendach wzrostu sprzedaży marek własnych, co jest czynnikiem wymuszającym wzrosty również w naszej sieci, udział produktów marki Lewiatan w ogólnych obrotach sieci w perspektywie najbliższych kilku lat nie przekroczy 8-10 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • olek 06-03-2012, 21:37:
Teoretycznie Markę Własną można rozbudowywać bezkońca, tylko gdzie ją pomieścić na półce, sklepy Lewiatan to srednio 70m placówki.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 463) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH