Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes Lidl Polska: Polscy producenci private label powinni inwestować w innowacyjne technologie

- Marki własne mają w Polsce ogromny potencjał, a zwłaszcza jeśli jakość oferowanych pod nią produktów będzie coraz lepsza - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska Sklepy Spożywcze.

Prezes Lidl Polska: Polscy producenci private label powinni inwestować w innowacyjne technologie
Na zdjęciu: Michał Łagunionek, prezes Lidl Polska Sklepy Spożywcze

(...)

W jakich kierunkach Lidl będzie rozwijać ofertę produktową w najbliższych latach? Na rozwój jakich kategorii produktowych sieć położy największy nacisk?

Ostatnie dwa lata były okresem, w którym silnie rozwinęliśmy całą grupę nabiałową, począwszy od jogurtów, poprzez desery mleczne, kefiry, twarogi, twarożki oraz sery Żółte. Marka Fruit Jumbo, Bluedino oraz Pilos reprezentują dzisiaj szerokie grupy asortymentowe, które oferują klientom rozmaitość smaków w najwyższej jakości. Zakres wędlin marki Pikok został również znacząco poszerzony o nowe pozycje takie jak np.: Schab tradycyjny w plastrach, Kiełbasa podwawelska, Frankfurterki parzone oraz wiele innych produktów.

Czy sieć planuje rozwijać produkty light i zdrową żywność?

Tak. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, a wielu z nich poszukuje produktów o obniżonej zawartości kalorycznej, stworzyliśmy linię artykułów light marki Linessa. Są wśród nich wędliny, sery, przetwory mleczne i zbożowe, słodycze oraz napoje. Produkty tej grupy stanowią w głównej mierze ofertę akcyjną, dostępną w ramach tygodni tematycznych. Jednakże wiele z tych artykułów wprowadziliśmy do oferty stałej.

Ponadto w chwili obecnej poszerzamy asortyment produktów zbożowych o płatki musli oryginalnej marki Lidl Vitella. Stanowią one uzupełnienie diety dla wszystkich tych osób, dla których zachowanie dobrej formy ma duże znaczenie. Linia płatków Vitella to różnorodność smaków, a także wygodna forma opakowania 250g do użytku domowego i wygodna wersja mini na drugie śniadanie w pracy, czy też na uczelni.

Sieci dyskontowe działają w oparciu o sprzedaż wyrobów sieciowych. Jak Pana zdaniem wygląda przyszłość marki własnej w Polsce?

Marka własna ma ogromny potencjał, a zwłaszcza jeśli jakość oferowanych pod nią produktów będzie coraz lepsza. Klienci już zauważyli, że nasze produkty nie odbiegają jakościowo od markowych liderów w danych kategoriach, a niejednokrotnie ta jakość jest o wiele lepsza. Sklepy z kategorii dyskont, których cała strategia opiera się na marce własnej, będą w dalszym ciągu rozwijały asortyment marek własnych w wszystkich kategoriach, z uwzględnieniem preferencji klientów i możliwości produkcyjnych. Udział marki własnej na polskim rynku wyznaczą sami konsumenci. Zawsze będą takie osoby, które wybiorą Coca-Colę, ze względu na całą otoczkę wokół marki, na legendarny smak i historię, jednocześnie cały czas rośnie liczba klientów, którzy sięgają po naszą Colę Freeway.

więcej informacji:

Michał Łagunionek RSS ALERT    /    Lidl RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    private label RSS ALERT

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.