REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Makro nt. udziału firmy w konsolidacji rynku hurtowego oraz fuzji Eurocashu i Tradisu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-05-2011, 21:19
Prezes Makro nt. udziału firmy w konsolidacji rynku hurtowego oraz fuzji Eurocashu i Tradisu
Uwe Hoelzer, prezes Makro Cash&Carry Polska

- Nie chcę być postrzegany jako sęp, który krąży nad ofiarą i czeka na to co się z nią stanie. My mamy nasz plan rozwoju i jesteśmy skupieni na nim - powiedział w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Uwe Hoelzer, prezes Makro Cash&Carry Polska.

REKLAMA

Zdaniem prezesa Makro przejęcie Tradisu przez Eurocash to normalny element procesu konsolidacji polskiego rynku dystrybucyjnego. - Nie jest to ani pierwsza ani ostatnia taka transakcja na rynku. My musimy iść do przodu pamiętając, że nadal większość rynku hurtowego w handlu detalicznym należy do niezależnych hurtowników. Rynek wart 60-70 mld zł jest ciągle w rękach indywidualnych hurtowni. To wielki rynek, na którym będzie dochodziło do akwizycji - mówił Uwe Hoelzer.

Prezes pytany, czy Makro będziecie zainteresowane okupieniem hurtowni, które mogą trafić na rynek po połączeniu Tradisu i Eurocashu (ze względu na wskazania antymonopolowe UOKiK-u) odpowiedział: - Nie chcę być postrzegany jako sęp, który krąży nad ofiarą i czeka na to co się z nią stanie. My mamy nasz plan rozwoju i jesteśmy skupieni na nim. Znamy swoją pozycję dzisiaj, wiemy gdzie chcemy być jutro, a zatem mamy dużo pracy przed sobą i nie jesteśmy skupieni na wyczekiwaniu na takie okazje rynkowe. Koncentrujemy się na swojej pracy.

Mówiąc o ewentualnym udziale sieci Makro w konsolidacji rynku hurtowegow w Polsce, Uwe Hoelzer stwierdził, że akwizycje są zawsze najtrudniejszą częścią w procesie rozwoju. - Jak wynika ze statystyk 90 proc. akwizycji nie udaje się, ze względu na to, że różne podmioty mają inne kultury organizacyjne, inny sposób funkcjonowania. Ich połączenie często jest bardzo dużym wyzwaniem - tłumaczył prezes Makro. - Dlatego na ten moment postanowiliśmy się w pełni skupić na rozwoju organicznym. Nasza sprzedaż będzie rosła dzięki powstawaniu hal Makro Punkt w mniejszych miastach, konceptowi franczyzowemu Odido oraz usługom dostawczym dla sektora HoReCa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 147) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH