REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Makro Polska: W Polsce cały czas rośniemy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-11-2009, 18:46
Prezes Makro Polska: W Polsce cały czas rośniemy

Na temat sytuacji na polskim rynku hurtowym, a także o tym jak sieć Makro daje sobie radę w okresie dekoniunktury gospodarczej rozmawiamy z z Uwe Hoelzerem, prezesem zarządu Makro Cash&Carry Polska.

REKLAMA

Jak na sytuację na rynku hurtowym wpłynie obecne spowolnienie gospodarcze?
Mam nadzieję, że świadomie użył Pan sformułowania „spowolnienie gospodarcze" a nie kryzys. To z czym mamy do czynienia w Polsce, to nie żaden kryzys szczególnie gdy spojrzymy na to, co dzieje się na rynkach krajów sąsiednich.

W przypadku Makro cały czas w Polsce rośniemy, z czego niezwykle się cieszę. Szczególnie z tego powodu, że w naszych głównych segmentach klientów: HoReCa, niezależnego handlu rośniemy powyżej trendów rynkowych.

Mówił Pan wczesniej o wzroście like for like, jak to wygląda w liczbach?
Niestety nie mogę podać dokładnych danych. Jesteśmy spółką giełdową, a to powoduje, że nie możemy na bieżąco podawać tego typu informacji.

Z danych, które podała Grupa Metro za pierwsze 6 miesięcy br. wynika, że wyniki Makro w regionie Europy Środkowowschodniej spadły o 13 proc. Niestety nie podano wyników polskiego oddziału Makro.

Należy zaznaczyć, że Europa Środkowa i Wschodnia to nie tylko Polska, ale także kilka innych krajów. Kryzys dotknął kraje regionu o wiele mocniej niż Polskę.

Z tego, co wiem Polska jest jedynym krajem regionu, w który zanotował wzrost gospodarczy. Wystarczy spojrzeć na Węgry, Czechy, Rumunię czy Rosję, które bardzo mocno ucierpiały. W przypadku tych krajów można mówić o kryzysie.

Czy Pana zdaniem polski rynek hurtowy zakończy ten rok wzrostem sprzedaży?

Trudno jest mówić o całym, niezwykle rozdrobnionym polskim rynku hurtowym. Nieco więcej mogę powiedzieć o jego segmentach. Więcej czasu więc spędzam na analizowaniu interesujących nas kategorii, a przede wszystkim grup klientów.

Trudna sytuacja gospodarcza to czas kłopotów dla wielu firm z branży hurtowej.

Polski rynek hurtowy jest niezwykle rozdrobniony. Hurtownicy prowadzą często swoje firmy w przysłowiowym garażu. Obecne spowolnienie gospodarcze przyspieszy konsolidację branży, co będzie widoczne w przyszłym roku. Najmniejszym hurtownikom będzie niezwykle trudno utrzymać się na rynku.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH