Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makro: Sieć Aro musiała zniknąć by uniknąć konfliktu interesów

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-04-2011, 22:35
Prezes Makro: Sieć Aro musiała zniknąć by uniknąć konfliktu interesów
Uwe Holzer, prezes Makro Cash & Carry Polska

O koncepcie franczyzowym Odido, współpracy z niezależnymi sklepami i warunkach rozwoju handlu tradycyjnego w Polsce - mówi Uwe Holzer, prezes Makro Cash & Carry Polska.

Jak ocenia Pan sektor handlu detalicznego w Polsce?

Sektor handlu detalicznego podlega zmianom. Jest to spowodowane głównie rozwojem dyskontów. Pozytywnym zjawiskiem jest dobre nastawianie Polaków do sklepów lokalnych. Jeśli mali przedsiębiorcy inwestują, nawet jeśli są to relatywnie małe pieniądze, i są otwarci na innowacje, to możemy zauważyć silny wzrost w tym sektorze.

W jakim kierunku rozwinie się rynek franczyzy w Polsce?

Widać, że jest to segment, który rozwija się szybko. Z jednej strony Polacy są otwarci na prowadzenie własnego biznesu, z drugiej - wielu małych, słabszych przedsiębiorców czuje zagrożenie ze strony sektora dyskontowego. Chcą czuć się bezpiecznie pod skrzydłami wielkiej sieci. To częsty błąd, ponieważ to nie franczyza im pomaga, tylko przedsiębiorca sam sobie. Jeśli otworzą się na innowacje i inwestycje, będą mieli duże szanse rozwoju.

Dlaczego Makro zdecydowało się na stworzenie projektu sieci farnczyzowej Odido?

Po pierwsze: nie używamy terminu franczyza. To, co robimy, to czyste wspieranie marki, które można nazwać bardzo lekką franczyzą. Główna różnica polega na tym, że utrzymujemy pełną niezależność naszych przedsiębiorców. Dlaczego uruchamiamy Odido? Przede wszystkim dlatego, że mamy prawie 16-letnie doświadczenie w handlu i ponad 50 proc. naszej sprzedaży jest efektem współpracy z naszymi przedsiębiorcami. Mamy z nimi bliskie relacje. To od nich pochodzą prośby o organizowanie wspólnych promocji. Aby móc to robić, trzeba mieć wspólną markę.

Odido jako koncept jest wprowadzany w Polsce jako w pierwszym kraju, przy czym blisko współpracujemy z innymi krajami.

Pamiętamy sieć sklepów ARO. Czy nie było to udane przedsięwzięcie? Czy jest coś wspólnego między koncepcją Odido i ARO?

Aro było bardzo udanym pomysłem. Ale musieliśmy zawiesić działalność, ponieważ Aro jest wyłączną marką Grupy Metro, która była sprzedawana przez różne sieci handlowe. By uniknąć konfliktu interesów, musieliśmy to zakończyć.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jaca 12-04-2011, 12:03:
U NAS NIE SPOTKASZ SWOJEGO KLIENTA! - MAKRO (akurat....)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH