Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makro: Sytuacja jest trudna szczególnie dla handlu tradycyjnego

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-03-2013, 15:59
Prezes Makro: Sytuacja jest trudna szczególnie dla handlu tradycyjnego
David Boner, prezes zarządu Makro Cash & Carry

- Rok 2012 był pełen wyzwań dla naszych profesjonalnych klientów. Sytuacja jest trudna szczególnie dla sektora tradycyjnego handlu, co jest spowodowane z jednej strony kryzysem gospodarczym, a z drugiej ekspansją dyskontów - mówi David Boner, prezes zarządu Makro Cash & Carry.

- Obserwuje się również dynamiczny rozwój sieci franczyzowych, które wydają się być efektywnym ratunkiem dla właścicieli sklepów. Uważam, ze dalszy rozwój sieci franczyzowych może pozostać jednym z bardziej widocznych trendów w roku 2013 - dodaje prezes zarządu Makro Cash & Carry

W 2013 r. działania Makro Cash & Carry w Polsce skupiają się na efektywnym partnerstwie z klientami. - Będziemy kontynuować ekspansję sieci ODIDO, która pod koniec minionego roku liczyła ponad 1,6 tys. sklepów. Pracujemy również nieustannie nad wzmocnieniem przewagi konkurencyjnej placówek skupionych w naszej sieci, wprowadzając do nich nowe rozwiązania takie jak kąciki kawowe i piekarskie czy rozwijając ofertę produktów non-food w sklepach zlokalizowanych na terenach wiejskich - wylicza David Boner.

Dodaje jednocześnie, że Makro będzie chciało rozwijać w sklepach ofertę produktów pod marką własną. - Obecnie mamy w swojej ofercie kilka tysięcy produktów sygnowanych marką własną, w każdym miesiącu zaś liczba ta rośnie. Warto dodać, że nasze marki własne zdają egzamin zarówno u naszych klientów trader jak i Horeca, ponieważ reprezentują wysoki poziom jakości połączony z odpowiednią ceną.

Jak już pisał serwis portalspozywczy.pl w 2012 roku sieć hurtowni MAKRO Cash & Carry wprowadziła do hurtowni ponad 700 nowych produktów sygnowanych markami własnymi. Najwięcej, bo aż po 280 nowych artykułów przybyło w rodzinach marek Fine Food i Fine Dreaming.
Marka Fine Food, która prócz hal MAKRO Cash & Carry dostępna jest między innymi w sklepach ODIDO powiększyła się m.in. o całą gamę płatków śniadaniowych, słonych przekąsek oraz mrożonek. Pod marką Fine Food dostępne są również świeże warzywa, m.in. pomidory, bakłażany czy sałaty cięte. Według przedstawicieli Makro dużym zainteresowaniem klientów zarówno w halach jak i placówkach ODIDO cieszą się ciasta pakowane, sałatki i warzywa w słoikach oraz szeroka oferta dań gotowych, a hitami sprzedażowymi w 2012 roku zostały świeże mleko oraz bułki mleczne.

- Warto również dodać, że dynamicznie rozwija się nasza usługa delivery dla klientów Horeca, jest to istotne narzędzie wspierające naszych klientów i z tego powodu będzie szeroko promowane w bieżącym roku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynkowym będziemy nadal inwestować w e-rozwiązania, wykorzystując nasze globalne know-how, zamierzamy również konsekwentnie kontynuować działania w obszarze hobby cooking - wyjaśnia David Boner.

W Polsce MAKRO Cash & Carry działa od 1994 roku; ma obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 tys. mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • melu 08-03-2013, 22:02:
Makro schodzi powoli staje się sklepem detalicznym a ceny taniej kupie w Kauflandzie .
  • Maria 06-03-2013, 10:56:
Nie kupuję towarów pod marką własną bo nie wiadomo co w środku jest. Moja znajoma też tak uważa. Poszukujemy wyrobów z firm naszego regionu bo ich znamy i wiemy czym dla nich grozi jak coś zepsują słabym wsadem. A w makro nie można uświadczyć takich produktów. Te miejscowe lepiej się sprzedaje w sklepie. I to mamy sprawdzone i doświadczone.
  • barney 06-03-2013, 00:09:
bo tyskie jest też po 1,99 w tradisie.
zmowy nie ma kolego

Zobacz wszystkie komentarze (4)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH