Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Makro: Trzeba zintensyfikować współpracę między samorządami a małymi 'sklepami'

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 21-05-2012, 11:02
Prezes Makro: Trzeba zintensyfikować współpracę między samorządami a małymi 'sklepami'
Sylweriusz Faruga, prezes Makro Cash&Carry

- Rynek nasz ewoluuje w takim kierunku jak powinien. Jest na nim miejsce dla wszystkich. Natomiast najsłabsi, mali przedsiębiorcy, których może zabraknąć w jakiejś perspektywie czasu, powinni zostać otoczeni opieką, ponieważ oni także maj do odegrania ważną rolę na tym rynku - uważa Sylweriusz Faruga, prezes Makro Cash&Carry Polska.

Sylweriusz Faruga brał udział w panelu „Handel i dystrybucja w Polsce na nowym poziomie konkurowania", który odbył się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego. Podczas dyskusji uczestnicy zastanawiali się między innymi nad rolą małych sklepów oraz sposobami na wsparcie drobnych przedsiębiorców.

- Z badań, jakie przeprowadziliśmy wynika, że ponad 50 proc. indywidualnych właścicieli sklepów w Polsce opowiada się za tym, by przystąpić do którejś z sieci franczyzowych. To oznacza, że oni nadal chcą pracować. Należy znaleźć instrumenty, które pozwolą ich wspierać, by ubogacać nasz rynek - mówił prezes Makro Cash&Carry Polska.

- Na polskim rynku handlu jest miejsce dla wszystkich: i dla hipermarketów, i dla specjalistycznych supermarketów, i dla małych piekarni za rogiem, i małych sklepów - dodał.

Jego zdaniem, małe sklepy odgrywają ważną rolę w kwestii edukacji zakupowej, bo nawiązują osobistą relację z klientem. To właśnie te sklepy są też pierwszym miejscem zakupów dla dzieci. - Wielu rodziców bałoby się wysłać dziecko do innego sklepu niż sklep za rogiem - mówił Sylweriusz Faruga.

Jak ocenia prezes Makro Cash&Carry Polska, należałoby zastanowić się, w jaki sposób można zintensyfikować współpracę między samorządami a małymi przedsiębiorcami. Badanie przeprowadzone przez Makro pokazało, iż mali przedsiębiorcy oczekują od lokalnych władz wsparcia poprzez ulgi podatkowe, szkolenia, czy programy pomocowe, które wskazywałyby na nowoczesne metody prowadzenia biznesu.

- W Warszawie mamy centrum szkoleniowe dla branży horeca i dla branży handlowej. Przeszkoliliśmy tysiące właścicieli sklepów i restauratorów w całym kraju, korzystając z własnych pieniędzy i funduszy europejskich - mówił Sylweriusz Faruga.

- Istnieje potrzeba, by także państwo tym się zajęło, by budować programy pomocowe, nie tylko o znaczeniu ogólnokrajowym, ale także lokalne - dodał.

Przeczytaj także: EEC 2012: Handel wobec wyzwań zmian demograficznych i rozwoju sprzedaży internetowej

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • PIOTR 21-05-2012, 12:12:
Z WYPOWIEDZI WYNIKA IŻ TAK TYCH SKLEPÓW ZA OKREŚLONY CZAS NIE BĘDZIE - PRZYNAJMNIEJ W TAKIEJ SKALI.
CZY POKUSIŁBY SIE PAN O OKRESLENIE SZACUNKOWEJ ILOŚCI I OKRESU W JAKIM TO NASTAPI?
JAKO PREKURSORW TAKIEJ ROLI POMOŻE PAN OKRESLIĆ BIZNES PLAN DLA NAS MAŁYCH PRZEDSIĘBIORCÓW.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH