Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Maxima Grupė: Główne elementy nowej strategii to transformacja i ekspansja

Maxima Grupė, właściciel sieci handlu detalicznego w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii, przyjął strategię do 2025 roku, nakreślającą długoterminową wizję grupy oraz jej główne cele i priorytety w zakresie rozwoju. Kluczowym priorytetem jest transformacja skupiająca się na poprawie jakości obsługi klienta i tworzeniu lepszego otoczenia dla pracowników. Strategia zakłada inwestycje rzędu 600 mln EUR w modernizację istniejących i otwieranie nowych sklepów na przestrzeni najbliższych siedmiu lat.

Prezes Maxima Grupė: Główne elementy nowej strategii to transformacja i ekspansja
Dalius Misiunas, dyrekor generalny i prezes zarządu Maxima Grupe. Fot. PTWP

 - Przez dwie dekady działalności Maxima stworzyła biznesowe success story na Litwie: zaczynając od jednego sklepu w Wilnie, stała się liderem handlu detalicznego w krajach bałtyckich. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jeżeli chcemy przemienić się z silnego gracza regionalnego w prawdziwie międzynarodowe przedsiębiorstwo, musimy się zmieniać. Chcemy być cenieni nie tylko za nasze dogodne lokalizacje sklepów, szeroki asortyment i dobre ceny, ale także za jakość obsługi i przyjemność z robienia zakupów. Będzie to wymagało udziału każdego pracownika. Integralną częścią kultury naszej organizacji jest szacunek do pracownika oraz docenianie jego zaangażowania i niezależności - mówi Dalius Misiūnas, prezes Maxima Grupė.

Według Misiūnas w opracowaniu strategii bezpośrednio uczestniczyła ponad setka pracowników spółek grupy z pięciu krajów.

Podstawowym celem wyznaczonym w strategii jest stanie się codzienną marką pierwszego wyboru. Wartość dla klientów będzie tworzona poprzez dogodne doświadczenia zakupowe w sklepach i zintegrowanych kanałach digital, szeroki asortyment i dobrą relację ceny do jakości. To ostatnie zostanie osiągnięte dzięki zwiększeniu efektywności operacyjnej spółek, prowadzącej do obniżenia kosztów i w konsekwencji cen. Strategia przewiduje oszczędności na poziomie 500 mln EUR w ciągu siedmiu lat za sprawą bardziej efektywnych rozwiązań w zakresie zarządzania działalnością.

Główne zadania w ramach strategii obejmują także kwestię zrównoważonej działalności.  - Jesteśmy zdeterminowani, aby osiągać nasze cele w sposób odpowiedzialny, dbając o dobro naszych klientów i pracowników, budowanie relacji z partnerami w oparciu o zaufanie, motywowanie i wspieranie lokalnych producentów i ochronę środowiska - mówi Dalius Misiūnas.

Wraz ze zmianami wewnętrznymi strategia Maxima Grupė przewiduje również dynamiczną ekspansję międzynarodową, z inwestycjami sięgającymi prawie 100 mln EUR rocznie do 2025 roku – łącznie 600 mln EUR. Pieniądze te zostaną przeznaczone na umocnienie sieci sklepów na obecnych i nowych rynkach oraz na rozwój nowych kanałów sprzedażowych. Celem jest wypracowanie wzrostu przychodów na poziomie grupy rzędu 7% rocznie.

- W ubiegłym roku podjęliśmy kilka istotnych kroków w kierunku aktywnej ekspansji: przejęliśmy i zintegrowaliśmy sieci detaliczne w Polsce, a także jako jedni z pierwszych w regionie zrealizowaliśmy emisję obligacji o wartości 300 mln EUR. To solidne podstawy do dalszej ekspansji międzynarodowej, z silnym naciskiem na Polskę. Ten 38-milionowy kraj jest atrakcyjnym rynkiem ze względu na swoją wielkość, wzrost i potencjał konsolidacyjny. Zamierzamy więc utrzymać szybkie tempo ekspansji w Polsce - mówi prezes grupy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maxima Grupė RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    Dalius Misiūnas RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.92.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.