Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mex Polska: Mamy najlepszy czas dla gastronomii na debiut giełdowy

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 13:37
Prezes Mex Polska: Mamy najlepszy czas dla gastronomii na debiut giełdowy
Sieć The Mexican liczy obecnie 9 restauracji

Operator gastronomiczny, spółka Mex Polska SA, która na początek III kw. br. planuje debiut na GPW, opublikuje prospekt emisyjny do końca maja. Spółka zamierza pozyskać z giełdy kilkanaście milionów złotych, które przeznaczy na otwarcia nowych restauracji The Mexican i Browar de Brasil, Pijalni Wódki i Piwa oraz klubów muzycznych.

Do czasu zatwierdzenia prospektu emisyjnego przez KNF, prezes spółki nie chce ujawniać szczegółowych danych dotyczących oferty. Wiadomo tylko, że pod koniec II kwartału br. Mex Polska SA zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji z wyłączeniem prawa poboru. We wprowadzeniu na GPW spółkę wspiera Supernova IDM Fund, która posiada ok. 15 proc. udziałów.

- Obecny czas to ostatni dzwonek dla pozyskania funduszy przez sieci restauracji casual dining. Na rynku są jeszcze dostępne atrakcyjne lokalizacje za względnie niewielkie pieniądze i można zdążyć z rozbudowaniem sieci do czasu, kiedy do Polski wejdą zachodnie sieci gastronomiczne, które właśnie szykują się do podboju naszej części Europy. W strategii naszej spółki wpisany jest intensywny rozwój w najbliższym czasie, abyśmy w przyszłości mogli czerpać z tego jak największe zyski - komentuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.

Jak tłumaczy prezes, spółka zamierza równolegle rozwijać wszystkie sieci restauracji, w tym "najmłodsze dziecko" - Pijalnie Wódki i Piwa, która została otwarta pod koniec kwietnia br. w Krakowie.

- Z naszych obserwacji wynika, że przyszłość mają restauracje zlokalizowane w większych miastach. Widzimy zapotrzebowanie na kuchnię typu tex-mex w Polsce, dlatego planujemy otwarcia nowych lokali The Mexican - obecnie szykujemy dwie nowe placówki w centrum Warszawy. W podobnym tempie będą rozwijać się "Pijalnie". Nieco wolniejszy rozwój planujemy w przypadku konceptu Browar de Brasil oraz klubów muzycznych. Brazylijskie lokale są połączone z mini-browarami, co jest dość sporą inwestycją, a na kluby potrzebujemy ściśle określonych lokalizacji. Obecnie prowadzimy dwa tego typu lokale w Warszawie i po jednym w Łodzi o Wrocławiu, ale negocjujemy lokalizacje w Sopocie, Krakowie i Katowicach - mówi Paweł Kowalewski.

Jak dodaje, strategia rozwoju i dywersyfikacji działalności pozwoliła Mex Polska dynamicznie zwiększać przychody i zyski. W 2010 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 29,6 mln zł (wobec 16,6 mln zł w 2009 r. oraz 10,9 mln zł w 2008 r.), a zysk netto sięgnął 4,3 mln zł (0,5 mln zł w poprzednim roku oraz 1 mln zł w 2008 r.). 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.