REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Mex Polska: Mamy najlepszy czas dla gastronomii na debiut giełdowy

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-05-2011, 13:37
Prezes Mex Polska: Mamy najlepszy czas dla gastronomii na debiut giełdowy
Sieć The Mexican liczy obecnie 9 restauracji

Operator gastronomiczny, spółka Mex Polska SA, która na początek III kw. br. planuje debiut na GPW, opublikuje prospekt emisyjny do końca maja. Spółka zamierza pozyskać z giełdy kilkanaście milionów złotych, które przeznaczy na otwarcia nowych restauracji The Mexican i Browar de Brasil, Pijalni Wódki i Piwa oraz klubów muzycznych.

REKLAMA

Do czasu zatwierdzenia prospektu emisyjnego przez KNF, prezes spółki nie chce ujawniać szczegółowych danych dotyczących oferty. Wiadomo tylko, że pod koniec II kwartału br. Mex Polska SA zamierza przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną akcji z wyłączeniem prawa poboru. We wprowadzeniu na GPW spółkę wspiera Supernova IDM Fund, która posiada ok. 15 proc. udziałów.

- Obecny czas to ostatni dzwonek dla pozyskania funduszy przez sieci restauracji casual dining. Na rynku są jeszcze dostępne atrakcyjne lokalizacje za względnie niewielkie pieniądze i można zdążyć z rozbudowaniem sieci do czasu, kiedy do Polski wejdą zachodnie sieci gastronomiczne, które właśnie szykują się do podboju naszej części Europy. W strategii naszej spółki wpisany jest intensywny rozwój w najbliższym czasie, abyśmy w przyszłości mogli czerpać z tego jak największe zyski - komentuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.

Jak tłumaczy prezes, spółka zamierza równolegle rozwijać wszystkie sieci restauracji, w tym "najmłodsze dziecko" - Pijalnie Wódki i Piwa, która została otwarta pod koniec kwietnia br. w Krakowie.

- Z naszych obserwacji wynika, że przyszłość mają restauracje zlokalizowane w większych miastach. Widzimy zapotrzebowanie na kuchnię typu tex-mex w Polsce, dlatego planujemy otwarcia nowych lokali The Mexican - obecnie szykujemy dwie nowe placówki w centrum Warszawy. W podobnym tempie będą rozwijać się "Pijalnie". Nieco wolniejszy rozwój planujemy w przypadku konceptu Browar de Brasil oraz klubów muzycznych. Brazylijskie lokale są połączone z mini-browarami, co jest dość sporą inwestycją, a na kluby potrzebujemy ściśle określonych lokalizacji. Obecnie prowadzimy dwa tego typu lokale w Warszawie i po jednym w Łodzi o Wrocławiu, ale negocjujemy lokalizacje w Sopocie, Krakowie i Katowicach - mówi Paweł Kowalewski.

Jak dodaje, strategia rozwoju i dywersyfikacji działalności pozwoliła Mex Polska dynamicznie zwiększać przychody i zyski. W 2010 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 29,6 mln zł (wobec 16,6 mln zł w 2009 r. oraz 10,9 mln zł w 2008 r.), a zysk netto sięgnął 4,3 mln zł (0,5 mln zł w poprzednim roku oraz 1 mln zł w 2008 r.). 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH