Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Mokpolu proponuje: Lokalne sieci powinny rozwijać relacje z producentami

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-04-2012, 16:31
Prezes Mokpolu proponuje: Lokalne sieci powinny rozwijać relacje z producentami
Sylwester Cerański, prezes Spółdzielni Spożywców Mokpol

Sylwester Cerański, prezes Spółdzielni Spożywców "Mokpol" apeluje do wszystkich właścicieli sklepów oraz osób zarządzających lokalnymi sieciami z propozycją nawiązania współpracy w zakresie tworzenia wspólnego projektu "Tradycja górą".

- Zmiany zachodzące na polskim rynku detalicznym są nieuniknione a rysujące się trendy stają się wyraźne. Wzrastająca rola dyskontów dotyka wszystkich, również handel tradycyjny. I nie ma już znaczenia czy jest to silna sieć lokalna czy rodzinny sklepik prowadzony od wielu lat - wszyscy walczymy o naszego klienta - mówi Sylwester Cerański.

Jego zdaniem, lokalne sklepy są lepsze od anonimowych wielkich sieci, bo znają swojego klienta: jego upodobania, przyzwyczajenia a nawet dolegliwości. Niestety, przegrywają cenowo.

- Dlaczego? Bo nasza siła nabywcza jest nieporównywalna z wielkimi konkurentami. Zatem pozostaje nam droga konsolidacji. Łączyć się, ale z kim? Dylemat nas wszystkich...- mówi Sylwester Cerański.

Podkreśla, że ofert na rynku nie brakuje, ale należałoby się zastanowić, czy służą one detalistom rynku tradycyjnego. - Mam wątpliwości. W mojej ocenie projekty konsolidacyjne w naszym segmencie to przede wszystkim inicjatywy hurtowników, które w trudnej sytuacji muszą zapewnić sobie zbyt poprzez związanie sklepów z systemem zaopatrzenia. Czy to zła koncepcja? Dla hurtu dobra, dla nas niebezpieczna. Z jednej strony związuje nas mocniej z dostawcą, ograniczając dostęp do innych, z drugiej zaś coraz bardziej oddalamy się od producentów - zaznacza prezes Mokpolu.

Tymczasem, jak mówi, wielkie sieci handlowe swój sukces zawdzięczają właśnie producentom, choć dziś powoli zrywają te więzi poprzez rozwój marki własnej. Według Sylwestra Cerańskiego, to dobry moment dla lokalnych sieci na rozwój relacji z producentami.

- Relacja detalista-producent daje wielkie możliwości. Pozwala na konkurowanie z największymi. Takie doświadczenia nasza firma ma już za sobą - tłumaczy prezes Mokpolu. I dodaje, że nie musi to oznaczać końca dla hurtowników, którzy w tej koncepcji mogą oferować sklepom indywidualizację oraz optymalizację logistyki do placówek różnego formatu: od 30 metrów kw. do 4000 metrów kw. powierzchni handlowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH