Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes OMD: Teoria z wyznaczaniem trendów przez pokolenie Y i "millenialsów" jest przesadzona

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2017, 16:28
Prezes OMD: Teoria z wyznaczaniem trendów przez pokolenie Y i
Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD; fot. PTWP

- Moim zdaniem teoria z wyznaczaniem trendów na rynku przez pokolenie Y jest kompletnie przesadzona, zwłaszcza dla producentów z branży spożywczej - przyznaje w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD.

- Każde pokolenie dorasta w innych warunkach. Trzeba zadać sobie pytanie, na ile nowe pokolenie konsumentów, o których rozpisują się media, to "millenialsi", a na ile są oni nastolatkami, którzy po prostu różnią się od swoich rodziców. Zawsze marketing był inaczej kierowany do nastolatków w zależności od panujących mód. Natomiast z punktu widzenia marketingu spożywczego to marginalna grupa, ponieważ zdecydowana większość z nich nie prowadzi własnego gospodarstwa domowego, a mieszka z rodzicami. W związku z tym "millenialsi" nie podejmują decyzji o zakupach, szczególnie tych spożywczych - komentuje Jakub Bierzyński.

Jego zdaniem, teoria z wyznaczaniem trendów na rynku przez pokolenie Y jest kompletnie przesadzona, zwłaszcza dla producentów z branży spożywczej.

- Zamiast przejmować się tak wąskimi niszami, niech producenci lepiej pomyślą o budowaniu swoich markek dla szerokiego grona konsumentów. To siła maki będzie decydować o ich przyszłości. Zdolności produkcyjne czy nawet innowacje produktowe są bardzo krótkotrwałą przewagą konkurencyjną. Marki trwają dziesięciolecia - podsumowuje prezes OMD.

Podobnego zdanie jest Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, którego opinię prezentowaliśmy niedawno na portalspozywczy.pl. Jak twierdzi: "Każde pokolenie ma poczucie wyjątkowości".

- Przełom wieków sprzyja tworzeniu nowych, kreatywnych pojęć takich jak np. „millenialsi”. Natomiast nie od dziś mamy do czynienia z nowymi konsumentami, cały czas przecież jakieś nowe pokolenie wchodzi na rynek. Jeśli popatrzymy na markę Tymbark, która jest obecna na rynku od ponad 80 lat, na takie wyzwania zawsze reagowała. Tymbark wciąż miał swoich „millenialsów”, którzy są istotną grupą zakupową dla tego brandu. Ewidentnie marka, która chce zagospodarować wszystkie grupy wiekowe, jest trans wiekowa, musi mieć specjalny pomysł na komunikację i dotarcie do każdej z grup w tym również do tej bardzo wymagającej, czyli młodych konsumentów. To grupa szczególna pod względem potrzeb i oczekiwań, preferująca ciągłe zmiany, zarówno w komunikacji, jak i w ofercie. Cały czas trzeba ich zaskakiwać. Sztuką jest więc nauczyć się w jaki sposób docierać do młodych ludzi, którzy zupełnie inaczej zachowują się w swoich wyborach, niż ich rodzice - komentuje Krzysztof Pawiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (5)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 12-07-2017, 12:13:
Polska - kraj, w ktorym kola na pewno nie wymyslono. Po co komus cos takiego jak kolo? nigdy go nie mielismy i bylo dobrze!
  • millenials 08-07-2017, 21:44:
nie istniejemy. zarcie kupuja nam rodzice
  • lapsus 08-07-2017, 13:38:
racja. robi sie szum z powodu jakiejs marginalnej niszy w postaci zdrowej zywnosci ktora chwilowo sie tylko troche lepiej sprzedaje niz jeszcze np. dwa lata temu. ale prawda jest taka ze zarowno dwa lata temu zdrowa zywnosc sprzedawala sie tragicznie, tak samo i teraz mimo ze troche wiecej osob to kupuje to nadal jest to sprzedaz tragiczna. i tak bedzie zawsze dlatego ze ludzie zawsze beda woleli fastfood, niezdrowe slodycze niz kiełki i zdrowe niedobre owocowe batoniki. po wygranej pis byla chwilowa moda na polskie produkty spozywcze. i co? moda na polskie tak samo szybko minela jak sie pojawila. dzisiaj mamy w mediach wizerunek millenialsa ktory jest pewny siebie jak zadne pokolenie wczesniej. tylko ze prawda jest taka ze ten millenials najczesciej mieszka z rodzicami i zyje z rodzicow, a jak juz laskawie gdzies pojdzie do pracy zeby zarabiac pieniadze to tej pracy nie potrafi utrzymac bo ja rzuca po paru tygodniach. ale skoro jestesmy przy trendach i millenialsach to ten wizerunek mediowy millenialsa szybko sie skonczy, bo za chwile wejdzie nowe pokolenie obecnych 10 latkow, ktore z millenialsami niewiele bedzie miec wspolnego. obecne 10 latki smartfon odkladaja na bok, a znowu graja w pilke na osiedlach, bawia sie w wojne na patyki, bawia sie w chowanego. zadne smartfony im nie w glowie. popularnos fidget spinnera jest zaznaczeniem poczatku nowego trendu na nie smartfony w dloniach ale na gadzety-zabawki w dloniach tak jak kiedys pokolenie lat 90tych bawilo sie jojo itp.

Zobacz wszystkie komentarze (5)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH