Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes OMD: Teoria z wyznaczaniem trendów przez pokolenie Y i "millenialsów" jest przesadzona

- Moim zdaniem teoria z wyznaczaniem trendów na rynku przez pokolenie Y jest kompletnie przesadzona, zwłaszcza dla producentów z branży spożywczej - przyznaje w wywiadzie dla portalspozywczy.pl, Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD.

Prezes OMD: Teoria z wyznaczaniem trendów przez pokolenie Y i
Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD; fot. PTWP

- Każde pokolenie dorasta w innych warunkach. Trzeba zadać sobie pytanie, na ile nowe pokolenie konsumentów, o których rozpisują się media, to "millenialsi", a na ile są oni nastolatkami, którzy po prostu różnią się od swoich rodziców. Zawsze marketing był inaczej kierowany do nastolatków w zależności od panujących mód. Natomiast z punktu widzenia marketingu spożywczego to marginalna grupa, ponieważ zdecydowana większość z nich nie prowadzi własnego gospodarstwa domowego, a mieszka z rodzicami. W związku z tym "millenialsi" nie podejmują decyzji o zakupach, szczególnie tych spożywczych - komentuje Jakub Bierzyński.

Jego zdaniem, teoria z wyznaczaniem trendów na rynku przez pokolenie Y jest kompletnie przesadzona, zwłaszcza dla producentów z branży spożywczej.

- Zamiast przejmować się tak wąskimi niszami, niech producenci lepiej pomyślą o budowaniu swoich markek dla szerokiego grona konsumentów. To siła maki będzie decydować o ich przyszłości. Zdolności produkcyjne czy nawet innowacje produktowe są bardzo krótkotrwałą przewagą konkurencyjną. Marki trwają dziesięciolecia - podsumowuje prezes OMD.

Podobnego zdanie jest Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, którego opinię prezentowaliśmy niedawno na portalspozywczy.pl. Jak twierdzi: "Każde pokolenie ma poczucie wyjątkowości".

- Przełom wieków sprzyja tworzeniu nowych, kreatywnych pojęć takich jak np. „millenialsi”. Natomiast nie od dziś mamy do czynienia z nowymi konsumentami, cały czas przecież jakieś nowe pokolenie wchodzi na rynek. Jeśli popatrzymy na markę Tymbark, która jest obecna na rynku od ponad 80 lat, na takie wyzwania zawsze reagowała. Tymbark wciąż miał swoich „millenialsów”, którzy są istotną grupą zakupową dla tego brandu. Ewidentnie marka, która chce zagospodarować wszystkie grupy wiekowe, jest trans wiekowa, musi mieć specjalny pomysł na komunikację i dotarcie do każdej z grup w tym również do tej bardzo wymagającej, czyli młodych konsumentów. To grupa szczególna pod względem potrzeb i oczekiwań, preferująca ciągłe zmiany, zarówno w komunikacji, jak i w ofercie. Cały czas trzeba ich zaskakiwać. Sztuką jest więc nauczyć się w jaki sposób docierać do młodych ludzi, którzy zupełnie inaczej zachowują się w swoich wyborach, niż ich rodzice - komentuje Krzysztof Pawiński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jakub Bierzyński RSS ALERT    /    OMD RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT    /    pokolenie Y RSS ALERT    /    Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    Tymbark RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • daesh 2017-07-07 11:54:53
    Racja w każdym zdaniu - te wszystkie Nilseny, Mintele na siłe próbują wykazać swoją aktywność, kreują wizerunek odbiorcy o okreslonych preferencjach tymcasem to wszystko to statystyka a trendy są a jutro już są inne natomiast marka potrafi przetrwać lata mimo zmieniających się trendów
  • Czytelnik 2017-07-07 19:05:01
    ten pan zaistniał na chwilę w mediach
  • lapsus 2017-07-08 13:38:24
    racja. robi sie szum z powodu jakiejs marginalnej niszy w postaci zdrowej zywnosci ktora chwilowo sie tylko troche lepiej sprzedaje niz jeszcze np. dwa lata temu. ale prawda jest taka ze zarowno dwa lata temu zdrowa zywnosc sprzedawala sie tragicznie, tak samo i teraz mimo ze troche wiecej osob to kupuje to nadal jest to sprzedaz tragiczna. i tak bedzie zawsze dlatego ze ludzie zawsze beda woleli fastfood, niezdrowe slodycze niz kiełki i zdrowe niedobre owocowe batoniki. po wygranej pis byla chwilowa moda na polskie produkty spozywcze. i co? moda na polskie tak samo szybko minela jak sie pojawila. dzisiaj mamy w mediach wizerunek millenialsa ktory jest pewny siebie jak zadne pokolenie wczesniej. tylko ze prawda jest taka ze ten millenials najczesciej mieszka z rodzicami i zyje z rodzicow, a jak juz laskawie gdzies pojdzie do pracy zeby zarabiac pieniadze to tej pracy nie potrafi utrzymac bo ja rzuca po paru tygodniach. ale skoro jestesmy przy trendach i millenialsach to ten wizerunek mediowy millenialsa szybko sie skonczy, bo za chwile wejdzie nowe pokolenie obecnych 10 latkow, ktore z millenialsami niewiele bedzie miec wspolnego. obecne 10 latki smartfon odkladaja na bok, a znowu graja w pilke na osiedlach, bawia sie w wojne na patyki, bawia sie w chowanego. zadne smartfony im nie w glowie. popularnos fidget spinnera jest zaznaczeniem poczatku nowego trendu na nie smartfony w dloniach ale na gadzety-zabawki w dloniach tak jak kiedys pokolenie lat 90tych bawilo sie jojo itp.
  • millenials 2017-07-08 21:44:17
    nie istniejemy. zarcie kupuja nam rodzice
  • obserwator 2017-07-12 12:13:49
    Polska - kraj, w ktorym kola na pewno nie wymyslono. Po co komus cos takiego jak kolo? nigdy go nie mielismy i bylo dobrze!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.63.218
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.