Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Organic Farma Zdrowia: Europejskie sklepy z żywnością ekologiczną zmieniają się (wideo)

Jak zmienia się europejski rynek sklepów z żywnością ekologiczną? Dynamika zmiany jest na rynku europejskim niesamowita, w zasadzie od dwóch, trzech lat można zauważyć bardzo silny trend w kierunku otwierania dużych kompleksowych sklepów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

Prezes Organic Farma Zdrowia: Europejskie sklepy z żywnością ekologiczną zmieniają się (wideo)
Rozmowa ze Sławomirem Chłoniem, prezesem Organic Farma Zdrowia. Fot. PTWP

 -  Powierzchniowo są to sklepy od 500 do nawet 1000 metrów kwadratowych, czyli podobne do konwencjonalnych dużych supermarketów, w których można zobaczyć kilka tysięcy produktów. Oferta spożywcza takich placówek swoją kompleksowością nie różni się od oferty normalnego konwencjonalnego sklepu, natomiast różni się oczywiście tym, że wszystkie te produkty są w wersji ekologicznej - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia.

 

- Liczba sklepów wielkopowierzchniowych rośnie w poszczególnych krajach. W Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii, to jest to już absolutnie zauważalne. Do tej pory dominowały małe i średnie sklepy, w tej chwili małe punkty są w zaniku, zaczynają być zamykane, powierzchnia rośnie. Jest jeszcze delikatny wzrost ilościowy w średniej wielkości sklepach o powierzchni między 100 a 200 m2, natomiast procentowo największy przyrost jest w otwieraniu i budowaniu nowych dużych sklepów.

Z czego wynika ta zmiana?

Głównie z tego, że oferta produktów ekologicznych jest w tej chwili ogromna. Na przykład na rynku niemieckim policzono ostatnio, że tych produktów jest 63 tysiące, a więc największy hipermarket nie byłby w stanie pomieścić i pokazać tych wszystkich produktów. To świadczy o tym, że jest już możliwość zapełnienia wielkiego sklepu produktami ekologicznymi, co kiedyś było niemożliwe i nierealne. Z drugiej strony jest popyt ze strony klientów.

Czy na polskim rynku też widać tego typu zmiany?

Tak. Sklepy specjalistyczne zaczynają rosnąć, właściciele tych placówek widzą, że na małej powierzchni można pokazać niewiele produktów, stąd przedsiębiorcy otwierają większe sklepy, starają się zamieniać małe na inne, większe lokale. Również nasza sieć – Organic Farma Zdrowia – podjęła strategiczną decyzję, że nie będziemy otwierali sklepów mniejszych niż 400 m2.

Organic Farma Zdrowia to sieć 35 samoobsługowych delikatesów z produktami ekologicznymi. Firma posiada też sklep internetowy www.organic24.pl realizujący zamówienia wysyłkowe na terenie całego kraju. W pierwszym półroczu 2018 roku sieć osiągnęła sprzedaż w wysokości niemal 50 mln zł, co oznacza wzrost o 6,53% w stosunku do tego samego okresu 2017 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Organic Farma Zdrowia RSS ALERT    /    Sławomir Chłoń RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    produkty ekologiczne RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    sklepy z żywnością ekologiczną RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.45.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.