Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes Organic Farma Zdrowia podsumowuje 2018 rok: Nastąpiła poprawa rentowności

Sprzedaż Organic Farma Zdrowia wzrosła o niemal 4 % i wyniosła 58,1 mln. Sprzedaż spółki zależnej Eko-Wital wzrosła aż o 11% i wyniosła 59 mln zł. Skonsolidowana sprzedaż Grupy Organic Farma Zdrowia wyniosła 98,22 mln zł odnotowując 5% wzrostu - informuje Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.

Prezes Organic Farma Zdrowia podsumowuje 2018 rok: Nastąpiła poprawa rentowności
Sławomir Chłoń, Prezes Zarządu Organic Farma Zdrowia. Fot. materiały prasowe OFZ

- Powoli, ale konsekwentnie następuje poprawa rentowności. Wynik EBITDA wzrósł o 179% zmieniając się ze straty 631 tys. zł w 2017 roku na 497 tys. zł zysku w roku 2018. Strata netto również zmalała, ale tylko o 20% ze względu na duże, ujemne różnice kursowe (chodzi o kursy walut, w których Grupa posiada kredyty oraz dokonuje dużych zakupów importowych) oraz ujemny udział spółek stowarzyszonych w wyniku netto - informuje Sławomir Chłoń, prezes zarządu Organic Farma Zdrowia.

Dodaje, że zarząd i kierownictwo Grupy pozytywnie ocenią przyszłość branży opierając się na najnowszych, światowych danych rynkowych, z których wynika, że 2018 rok, był kolejnym rokiem od ponad 30 lat, w którym zanotowano wzrost. - Przykładowo w Niemczech o kolejne 5,5% do niemal 11 mld Euro. Eksperci i analitycy branży twierdzą, że nie widać oznak i powodów aby wzrost nie miał być kontynuowany przez kolejne dekady. A dlaczego? Ponieważ mocno przetworzona, "przemysłowa" żywność, którą spożywamy jest jednym z czynników chorób cywilizacyjnych ostatnich lat, ale też jest czymś co można bardzo szybko i prosto wyeliminować poprzez zakup i spożywanie żywności ekologicznej i certyfikowanej - mówi prezes OFZ.

Podkreśla, że polski rynek spożywczy, mozolnie, ale konsekwentnie stara się nadrobić ogromną różnicę w ilości spożywanej żywności ekologicznej w stosunku najmocniej rozwiniętych krajów Unii Europejskiej, ale ponieważ żywność ta stanowi nadal zaledwie 0,4-0,5% całej spożywanej żywności (w Niemczech 5,3%, Austria, Szwajcaria i Szwecja 9%, a lider rynku, czyli Dania 14%), to prawdziwa rewolucja żywieniowa jest dopiero przed nami.

- Co ważne to fakt, że sprzedaż i oferta produktów ekologicznych rośnie szybko we wszystkich kanałach i formatach handlowych, a więc w sklepach spożywczych delikatesowych, super i hipermarketach, dyskontach, no i oczywiście w sklepach specjalistycznych, które w zależności od kraju odpowiadają za 30 do 50% rynku - mówi.

Prezes informuje też, że starta EBITDA Grupy Organic Farma Zdrowia z 2017 roku zamieniła się z zysk w 2018 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Organic Farma Zdrowia RSS ALERT    /    Sławomir Chłoń RSS ALERT    /    żywność ekologiczna RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.