Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PFPŻ: Średnie ceny żywności w tym roku nie wzrosną powyżej 6 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 01-04-2011, 14:26
Prezes PFPŻ: Średnie ceny żywności w tym roku nie wzrosną powyżej 6 proc.
Andrzej Gantner, dyrektor generalny PFPŻ

Średnie ceny żywności w tym roku nie wzrosną więcej niż o 6 proc. - ocenia dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności Andrzej Gantner. Jego zdaniem, w najtrudniejszej sytuacji znalazły się obecnie firmy średnie, które mogą wypadać z rynku.

- Głównie drożeją produkty niskoprzetworzone, czyli tanie. Tutaj nastąpiła podwyżka nawet o 20 proc., ale ona nie przekłada się na dramatyczną podwyżkę całej żywności - mówi Andrzej Gantner w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Dyrektor generalny PFPŻ przypomniał, że w 2010 roku ceny żywności wzrosły średnio o około 3 proc.

- Nie wierzę, że średnie ceny w tym roku wzrosną o 10-15 proc. Myślę, że jeśli ceny dojdą do 6 proc., czyli będzie dwukrotnie szybsze tempo ich wzrostu niż w zeszłym roku, to będzie wszystko - powiedział.

Dodał, że w niektórych grupach produktów wzrosty cen będą bardziej dotkliwe, np. w segmencie pieczywa, czy owoców i warzyw.

Andrzej Gantner ocenia, że w najbliższym czasie rynek spożywczy w Polsce czeka konsolidacja, której podlegać mogą głównie firmy średnie.

- Uważam, że w najcięższej sytuacji będą średnie firmy. Z jednej strony nie mogą one zaoferować bardzo niskich cen, a z drugiej strony nie posiadają silnych brandów. Są więc wypierane z półki przez marki własne sieci, a jednocześnie nie są w stanie konkurować z silnymi brandami wspieranymi marketingowo. Te firmy prawdopodobnie będą musiały likwidować asortyment - mówi dyrektor generalny PFPŻ.

- Na pewno cały czas będzie postępował proces konsolidacji, np. w segmencie mięsa, czy mleka. W ten sposób, średnie firmy będą częściowo wypadać z rynku - dodaje Andrzej Gantner.

O przyszłość nie muszą natomiast martwić się bardzo małe firmy. Zdaniem dyrektora generalnego PFPŻ, mają one zazwyczaj bardzo mocną pozycję na rynku lokalnym i grono stałych klientów. Nie muszą inwestować dużych środków na reklamę i marketing.

- Małe firmy są bardziej elastyczne, mają specyficzne produkty, których nie wyprodukuje duży koncern. Potrafią łączyć się w grupy przetwórców, by wspólnie realizować działania proeksportowe - tłumaczy Gantner.

I dodaje, że struktura segmentu przemysłu żywnościowego w całej Unii Europejskiej jest bardzo podobna - zazwyczaj około 70 proc. firm działających na rynku to firmy małe i bardzo małe.

Czytaj także:

Minister rolnictwa: Nie spodziewałbym się dużych spadków cen żywności

Rosnące ceny żywności mogą zaszkodzić całej gospodarce

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Prada 01-04-2011, 16:46:
Prezes czy dyrektor generalny w końcu...? :-)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.