Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PGS: Eurocash będzie chciał dyktować warunki

  • Autor: Poradnik handlowca
  • Data: 14-03-2011, 10:25
Prezes PGS: Eurocash będzie chciał dyktować warunki

Barbara Wagner-Kołodziejczak, prezes Polskiej Grupy Supermarketów twierdzi, że ograniczona liczba dostępnych dystrybutorów będzie nieuchronnie prowadziła do sytuacji, w której Eurocash będzie chciał dyktować warunki, a najlepiej skupiać wokół siebie "twardych" franczyzobiorców.

Jak dodaje, umowy proponowane przez Eurocash muszą zapewnić tej firmie odpowiednią sprzedaż na warunkach umożliwiających zysk.

Barbara Wagner-Kołodziejczak zwraca uwagę, że brak silnej konkurencji daje możliwość ustalania cen na takim poziomie, który bardziej będzie uwzględniał interesy dystrybutora niż detalisty. Do tej pory to detalista decydował, od kogo kupi, tym samym, w jakiej cenie. Zawęża się pole do negocjacji, bo albo Eurocash, albo...

Według prezesa PGS, pojawią się inne rozwiązania, więcej magazynów centralnych poszczególnych sieci, próba wzmacniania mniejszych dystrybutorów, czy ich przejmowanie przez zorganizowane sieci.

Jak przyznaje, oferta Eurocashu może być początku bardziej korzystna dla potencjalnych franczyzobiorców, lecz docelowo oferta musi być zrównoważona, bo Eurocash będzie miał zbyt duży potencjał, by opierać się wyłącznie na swojej franczyzie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Złoty Klient Cash & Carry 18-03-2011, 22:32:
Przejęcie Tradisa przez EC bedzie klęską dla EC! może i kupią towar troche taniej z powodu zwiększonego potencjalu nabywczego lecz napewno nie obniżą cen ! wręcz przeciwnie - to w konsekwencji otworzy oczy kupcom na niekorzystne praktyki EC . Jestem przedsiebiorcom -mam kilka restauracji zakupy robię głównie w Katowickiej hali Makro (nowa polityka cenowa od marca br. bardzo korzystna ,coraz więcej pozabonusowych promocji rabatowych jak i wsparcie wyspecjalizowanej kadry przedstawicieli) oraz czasami w Selgrosie w którym zdarzają się ciekawe promocje- niestety slabe wsparcie posprzedażne-ale widać że wyciągają wnioski.
  • Złoty Klient Cash &Carry 18-03-2011, 22:31:
Przejęcie Tradisa przez EC bedzie klęską dla EC! może i kupią towar troche taniej z powodu zwiększonego potencjalu nabywczego lecz napewno nie obniżą cen ! wręcz przeciwnie - to w konsekwencji otworzy oczy kupcom na niekorzystne praktyki EC . Jestem przedsiebiorcom -mam kilka restauracji zakupy robię głównie w Katowickiej hali Makro (nowa polityka cenowa od marca br. bardzo korzystna ,coraz więcej pozabonusowych promocji rabatowych jak i wsparcie wyspecjalizowanej kadry przedstawicieli) oraz czasami w Selgrosie w którym zdarzają się ciekawe promocje- niestety slabe wsparcie posprzedażne-ale widać że wyciągają wnioski.
  • Ed 14-03-2011, 15:43:
Luis i Pedro startowali w Polsce niemal od zera........podobnie jak i obecny właściciel Biedronki. A nasi "przedsiębiorcy" mają inną strategię działania - rozwinąć firmę i w odpowiednim momencie sprzedać! Sami pomagamy tworzyć ten "portugalski dyktat"

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.