Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Pifo: Źle o współpracy z sieciami handlowymi mówią te firmy, które zostały przez nie odrzucone

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 26-10-2010, 12:29
Prezes Pifo: Źle o współpracy z sieciami handlowymi mówią te firmy, które zostały przez nie odrzucone

- Problemem w relacjach między producentami a sieciami jest to, że producentów jest wielu, a miejsca na sklepowych półkach bardzo mało. Każda sieć ma 20 dostawców chętnych aby dostarczać jeden, określony produkt. To oznacza, że jeden dostawca będzie zadowolony a 19 innych odejdzie z kwitkiem i będzie narzekać, do momentu gdy nie uda się im wejść do sieci. Na rynku bardzo rzadko zdarzają się towary produkowane przez tylko jedną firmę - mówi Sławomir Ryczkowski, prezes Pifo, producenta produktów śniadaniowych i snaków.

Według prezesa Pifo w czasie dyskusji o problemach w relacjach między sieciami a producentami, warto zwrócić uwagę także na inną kwestię. - Porównajmy to, jak wygląda handel w sieciach, a jak wygląda on w kanale tradycyjnym. W sieciach są opłaty. Tak naprawdę pojawiają się one dopiero w momencie, gdy producent chce promować swoją markę w sklepach sieci - tłumaczy Sławomir Ryczkowski.

- Należy jednak pamiętać, że wypromowanie własnego brandu na rynku tradycyjnym pociąga za sobą potworne koszty, wystarczy wspomnieć o reklamach w radio, czy telewizji. Zanim jednak producent będzie mógł się pojawić z reklamą w mediach, to musi najpierw dorobić się pewnych pieniędzy, aby mógł je później zainwestować w promocję. Moim zdaniem o wiele łatwiej jest to zrobić poprzez obecność w gazetkach wydawanych przez sieci - dodaje prezes.

Zdaniem Sławomira Ryczkowskiego o tym, że współpraca z sieciami jest ciężka mówią głównie ci producenci, którzy nie są w stanie spełnić wysokich wymagań jakościowych stawianych przez operatorów handlowych. - Negatywnie opinie o kooperacji z sieciami pochodzą więc głównie od firm, które zostały przez sieci odrzucone. Współpraca z handlem wielkopowierzchniowym to nie same plusy, ale jest ich więcej niż minusów. Jest ona korzystna dla producentów, chociażby ze względu na wspomnianą promocję marki w gazetkach, dzięki czemu siła i wartość brandu wzrasta - uważa prezes Pifo.

- Jest wiele przykładów, kiedy malutkie firmy zostały wypromowane przez sieci, a teraz posprzedawały się za kolosalne pieniądze. Wystarczy wymienić taką firmę jak Hoop, czy Otmuchów. Przykładem może być także nasza firma, żyjemy i budujemy markę na obecności w sieciach. Dzięki temu możemy się także rozwijać, np. eksportować nasze produkty za granicę. Obecnie w sklepach Tesco jesteśmy pod własnym brandem a także pod marką sieci. Bazując na takiej współpracy można budować przyszłość firmy - podsumowuje Sławomir Ryczkowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Biada Rzeczpospolitej 22-02-2012, 07:24:
a pifo nie istnieje na rynku tradycyjnym gdyż tam trzeba zapłacic kasę i miec pomysł na biznes ... a tego pewnie zabrakło w/w mówcy !
  • seb 21-02-2012, 22:31:
No witam wszystkich którzy krytykowali tego Pana Prezesa Ryczkowskiego.Z tego co czytam na forach gadal jak gadał ale wygadał.Przytulil ponad 50 baniek i ma wszystko w d...
  • Prada 28-10-2010, 09:53:
Oczywiście, najlepiej wszystko zrzucić na polską mentalność.... Ciekawe tylko, że niemal cała Europa Środkowo-Wschodnia ma problem na linii dostawcy-sieci (Czechy, Słowacja, Węgry....) I jak to podsumować? Słowiańska mentalność...?

Nie wchodźmy w uproszczenia, pls...

PS. Niezły herbatnik znaczy "ciacho"? Ależ Pan sobie słodzi...:/

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 904) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH