REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Piotra i Pawła: Za 3-5 lat na rynku zostanie 10 sieci handlowych

  • Autor: onet.pl
  • Data: 24-03-2014, 21:59
Prezes Piotra i Pawła:  Za 3-5 lat na rynku zostanie 10 sieci handlowych
Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł

- Grupa Handlowa PL Plus potrzebna jest po to, żeby wspólnie podejmować pewne przedsięwzięcia i dzięki efektowi synergii obniżać koszty. Wtedy będziemy mogli konkurować z zagranicznymi sieciami, które coraz mocniej wchodzą na lokalne rynki. Połączenie może bardzo pomóc sieciom regionalnym - mówi w rozmowie z portalem Onet.pl Piotr Woś, prezes sieci Piotr i Paweł.

REKLAMA

Zdaniem Piotra Wosia polski rynek handlu jest dziś w przełomowym momencie. - Istnieje ok. 50 sieci detalicznych. Tymczasem z analiz ekspertów i obserwacji bardziej dojrzałych rynków zachodnich wynika, że za 3-5 lat na scenie zostanie tylko 10 najsilniejszych podmiotów. Mniejsze, które mają mniej niż 5 proc. udziałów w rynku, znikną, bo nie będą konkurencyjne. Konsolidacja jest receptą na przetrwanie - uważa prezes Piotra i Pawła.

I dodaje, że Grupa Handlowa PL Plus będzie podejmować działania korzystne da wszystkich uczestników aliansu, przy zachowaniu pełnej ich niezależności. Obszary współpracy to: logistyka, zakupy niektórych towarów, promocja. We wszystkich sklepach należących do grupy pojawi się tania marka Lubię. - Więcej towarów z logo Lubię będzie w supermarketach zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach, gdzie potrzeby klientów są nieco inne. Chcemy być elastyczni i lepiej dostosowani do lokalnych rynków - mówi Piotr Woś.

Czy sieć Piotr i Paweł planuje przejęcia? - Nie nastawiamy się na przejmowanie całych podmiotów. Ciekawi nas raczej przejmowanie konkretnych sklepów. Gdy Ahold likwidował sieć, to przejęliśmy kilka placówek. Podobnie było z Bomi. Sieci, które działają dziś na rynku, różnią się od nas. Dostosowanie do naszych standardów kilkudziesięciu sklepów w krótkim czasie byłoby bardzo kosztowne. Wolimy politykę małych kroków, rozwój przez franczyzę - mówi rozmówca Onetu.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kliencik 25-03-2014, 08:39:
Co do braku towarów to sie zgadza w jednym sklepie jest towar w drugim nie a te samo miasto mówie o wawie ,pytam sie kobietek czy bedzie towar tak bedzie ale musi skas przyjechac a druga mowi ze musza zamowic w magazynie i czekam jak glupi
  • JAN 25-03-2014, 08:21:
Chyba u ciebie na wiosce zostanie.
Jeszcze spokojnie 10 lat będzie handel nawet w małych sklepach.
Zniknie co prawda cześć sklepów małych ale że zostanie 3-5 sieci to jest bzdeta i straszenie.
  • Kubanek 25-03-2014, 08:14:
Śmieszna jest ta sieć. Odwiedziłem ich sklep w Lublinie, zlokalizowany w jednej z najmniej sympatycznych dzielnic miasta i zawsze są pustki. W porównaniu do lokalnej Stokrotki czy nawet litewskiego obecnie, Aldika, to nie ma szału, jest gorzej. Nie wiem, czym się ludzie podniecali tak kilka lat, gdy ta sieć się rozwijała, miała być Alma light, teraz zwykły supermarket, a czytałem, że chcą bić się z dyskontami. Brak strategii rozwoju, brak znajomości realiów, tak jak w przypadku tego sklepu w Lublinie.

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH