Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: Udział marek własnych sieci nie powinien przekroczyć 20 proc. rynku.

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-06-2011, 09:45
Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej: Udział marek własnych sieci nie powinien przekroczyć 20 proc. rynku.

Udział marek własnych sieci handlowych powinien być ograniczony do 20-25 proc. - powiedział serwisowi www.portalspozywczy.pl Zenon Daniłowski Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.

Jego zdaniem zbyt duży udział marek własnych sieci handlowych jest niebezpieczny, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej. - Sieci handlowe decydują, które towary będą w sprzedaży i w jakiej cenie. Przy coraz większej marginalizacji małych sklepów, może to prowadzić do monopolizacji, a w konsekwencji do bardzo niebezpiecznej sytuacji dla producentów krajowych - uważa Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej.

W jego opinii, są dwa sposoby na regulację rynku i ograniczenie nadmiernego rozwoju marek własnych. - Przede wszystkim Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powinien przyjrzeć się praktykom ograniczającym konkurencję stosowanym przez sieci. UOKiK powinien sprawdzić czy sieci nie łamią zasad uczciwej konkurencji stosując ceny dumpingowe, promując i sprzedając produkty pod markami własnymi, często odrzucając wyroby konkurencyjne o wyższej jakości, w tej samej cenie - mówi Zenon Daniłowski.

Drugą metodą regulacji, której zaznaczam nie jestem zwolennikiem, jest regulacja ustawowa. Można wprowadzić pewne ograniczenia jak to zrobiono np. na Węgrzech - mówi Prezes Praskiej Giełdy Spożywczej, który równocześnie podkreśla, że jakiekolwiek działania interwencyjne ze strony państwa muszą być poprzedzone bardzo wnikliwą analizą prawną.

Zdaniem Prezesa Daniłowskiego, wiele firm produkujących marki własne dla sieci obecnie działa na granicy opłacalności. - Przy tak szybkim i silnym wzroście cen surowców wiele przedsiębiorstw jest w dramatycznej sytuacji jak na przykład firmy produkujące makarony. Renegocjacja umów z sieciami handlowymi trwa bardzo długo i jest niesłychanie trudna. Często gdy negocjacje się zakończą znowu zmienia się sytuacja na rynku surowców i trzeba je zaczynać od początku - zwraca uwagę Prezes Zenon Daniłowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH