REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Rossmanna: Będziemy rozwijać sieć by być bliżej klienta

  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 08-07-2013, 12:05
Prezes Rossmanna: Będziemy rozwijać sieć by być bliżej klienta
Marek Maruszak, prezes sieci Rossmann. Fot. Rossmann

Sprzedaż w sieciach Rossmanna rośnie, pomimo stagnacji rynku kosmetycznego. Sieć deklaruje, że chce być blisko klienta, tak jak dyskonty - w ciągu 5 lat chce urosnąć do ok. 1,6 tys. sklepów - mówi Marek Maruszak, prezes Rossmanna, w rozmowie z Gazetą Wyborczą.

REKLAMA

Jak twierdzi Marek Maruszak na łamach „Gazety", coraz więcej osób wybiera marki własne. W sklepach Rossmanna stanowią one już ponad 20 proc. artykułów. Przyznaje, że ten rok jest dla Rossmanna słabszy, jeśli chodzi o wzrost sprzedaży, jednak sieć nadal notuje wzrosty, jeśli porównać te same sklepy teraz i rok temu. Natomiast cały rynek kosmetyczny rośnie bardzo powoli, w granicach 1-2 proc. W niektórych miesiącach zdarzają się spadki sprzedaży, jak np. w okresie marzec-kwiecień 2013 roku do marca-kwietnia 2012 roku spadek wyniósł 1,81 proc.

Winne temu jest spowolnienie gospodarcze i związany z tym spadek optymizmu klientów oraz dyskonty. Jak mówi Marek Maruszak, to, co dzieje się na rynku jest efektem zmieniającej się struktury handlu. Klienci oszczędzają, idą więc na zakupy do dyskontów, które zaczynają kierować wartością zakupów zarówno żywnościowych, jak i chemiczno-kosmetycznych. Tymczasem klient w dyskontach ma ograniczony wybór artykułów, w przypadku branży kosmetycznej jest to około 150-200 produktów - tłumaczy prezes Rossmanna w rozmowie z „GW".

Rossmann ma obecnie ponad 700 placówek i zamierza otwierać kolejne, bo chce być blisko klienta, jak dyskonty. Na koniec tego roku siec chce mieć 850 sklepów, na koniec przyszłego roku tysiąc, a w ciągu 5 lat powinna mieć ich 1,6 tys. - czytamy w Gazecie Wyborczej.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • PZA 08-07-2013, 21:58:
do januszsz: Rossmann nie jest dyskontem, gdyż jak kupujesz co kolwiek tam, to nie bierzesz produktu z opakowania zbiorczego, co masz w dyskoncie, ponadto w Rossmannie masz większy wybór markowych produktów.
  • januszsz 08-07-2013, 19:54:
CYT : "Sieć deklaruje, że chce być blisko klienta, tak jak dyskonty"
Rossmann jest dyskontem więc o co chodzi?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH