Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes sieci Alma: Popełniliśmy błąd wchodząc z naszymi delikatesami do mniejszych miast

  • Autor: gazeta Wyborcza
  • Data: 30-11-2009, 20:00
Prezes sieci Alma: Popełniliśmy błąd wchodząc z naszymi delikatesami do mniejszych miast
fot. Alma Market

- Bardzo ograniczyliśmy plany rozwoju na 2009 rok. Zmądrzeliśmy. Alma jest dla Trójmiasta, dla Wrocławia, dla Krakowa, dla Warszawy - gdzie moglibyśmy mieć po 10 -15 sklepów. Z innymi miastami będziemy czekać - mówi Jerzy Mazgaj, prezes spółki Alma Market w rozmowie z „Gazetą Wyborczą".

Prezes Almy przyznaje się do błędu w strategii rozwoju sieci Delikatesy Alma. - Każdy się myli. Alma w czasach prosperity chciała otwierać sklepy w mniejszych miastach. Dałem się namówić - mówi Jerzy Mazgaj.

I podaje przykład: - Dariusz Miłek wybudował w Lubinie piękne centrum handlowe Cuprum Arena. Bardzo chciałem tam być. Otworzyliśmy delikatesy Alma. Wiedziałem, że to bogaty rejon, bo ludzie pracujący w KGHM naprawdę zarabiają dobrze - opowiada „GW" Mazgaj.

- I pieniędzy jest w Lubinie faktycznie dużo. Ludzie jeżdżą mercedesami. Ale co z tego? Mają małą - to się tak określa - świadomość konsumencką. Butelka wina za 30 zł jest już tam za droga. Dobrze sprzedają się mocne alkohole. Trudno z kolei wytłumaczyć, że ser owszem może kosztować 14 zł za kilo. Ale oryginalny, przez 18 miesięcy sezonowany Gran Padano musi kosztować 140 zł. Odpowiedzą: ser jest ser. Jeden żółty i drugi żółty - to po co mam płacić 140 zł? - wyjaśnia „GW" prezes.

- Bardzo ograniczyliśmy plany rozwoju na przyszły rok. Zmądrzeliśmy. Alma jest dla Trójmiasta, dla Wrocławia, dla Krakowa, dla Warszawy - gdzie moglibyśmy mieć po 10-15 sklepów. Z innymi miastami będziemy czekać - podsumowuje Jerzy Mazgaj.

Sieć Delikatesy Alma ma obecnie 28 sklepów w całym kraju. Spółka planowała także ekspansję zagraniczną np. do Niemiec jednak kryzys zweryfikował te plany.

Alma podała, że w perspektywie kolejnych 12 miesięcy zdecydowanie ograniczy swoje wcześniej planowane wydatki inwestycyjne. Ostateczna wartość inwestycji w tym okresie może nie przekroczyć 7 mln zł. W 2010 roku spółka-matka zamierza otworzyć dwa sklepy delikatesowe. Spółka będzie je w stanie sfinansować z bieżących środków finansowych.

W 2009 roku Alma Market uruchomiła sześć nowych obiektów handlowych. Po trzech kwartałach tego roku firma miała 34,1 mln zł straty netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (37)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Anna 04-11-2016, 15:35:
Ja także często chodziłam do Almy, z wielkim żalem przyjęłam fakt zamknięcia tych delikatesów w Bydgoszczy. To był mój ulubiony sklep, wiele produktów znajdowałam tylko tam. Były produkty bardziej luksusowe, były też i takie na każdą kieszeń, wszystko zawsze świeże i dobrej jakości, i co ważne, w wielkim wyborze. Wspaniała garmażerka, dobre sery. I faktycznie przyjemne warunki kupowania, i bez ogłuszającej muzyki. Mieli też usługę dowozu towarów do domu za bardzo niską opłatą, to mnie kilka razy uratowało podczas choroby, za co jestem im bardzo wdzięczna:). Bardzo mi przykro, że akurat nasza polska sieć ma takie kłopoty i mam nadzieję, że uda im się przezwyciężyć kryzys.
  • J 23-09-2016, 13:36:
Ja natomiast uwielbiam Delikatesy Alma, jestem ich klientką od początku ich istnienia w Katowicach, mam też wielką nadzieję, że Alma się obroni i jej sklepy nie zostaną zlikwidowane.
Delikatesy Alma są jedynym sklepem o stosunkowo dużej powierzchni, w którym z przyjemnością można zrobić zakupy, a ceny nie są tak porażające jak wieść gminna niesie.
Ponad to jest dużo miejsca, szeroka, ciekawa, dostępna dla wszystkich oferta (przynajmniej do tej pory tak było). Cieszy mnie, że przy okazji zakupów słyszę miłą, nie natrętną muzykę, że nie razi mnie jaskrawe oświetlenie, że nie tłoczę się przy kasach w gigantycznych kolejkach. Delikatesy Alma miały klasę i liczę, że po pokonaniu przeciwności, nadal będą ją miały, czego sobie, innym jej klientom oraz przede wszystkim jej właścicielowi życzę.
Delikatesy Alma to nasza, polska sieć, więc raczej należałoby ją wspierać nie sabotować czy obrzucać błotem.
  • JK 22-10-2015, 06:35:
Miałem nadzieję,że Alma zdetronizuje Epi market we Wrocławiu, ale okazuje się,że oba sklepy są drogie mało kreatywne , a właściciele to arogańci szkoda czasu i pieniędzy....

Zobacz wszystkie komentarze (37)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH