Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes sieci Carrefour: To my rozpoczęliśmy na polskim rynku ostre cięcie cen

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2010, 11:51
Prezes sieci Carrefour: To my rozpoczęliśmy na polskim rynku ostre cięcie cen

- Gdy przyjechałem do Polski schab w jednej z konkurencyjnych sieci był po 12,99 zł, a w innych po 13-14 zł. Dzisiaj jest po 10.99 zł i jest to cena, którą to my wylansowaliśmy - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Jean Anthoine, prezes Carrefour Polska.

Carrefour dość późno zareagował na sytuację kryzysową. Gdy np. Tesco już wiosną 2009 r. komunikowało swoje hasło „dyskontowych cen", Carrefour zareagował na kryzys dopiero jesienią ub. roku. Dlaczego?

Dzisiaj nasza polityka cenowa jest już bardzo jasno zdefiniowana. Uznaliśmy, że najważniejsza w przypadku naszych sklepów jest oferta produktów świeżych. To właśnie na ofertę tego typu towarów położyliśmy bardzo mocny nacisk w naszej komunikacji do klienta.
Chciałbym tylko nadmienić, że pojawiłem się w polskim oddziale Carrefoura latem ub. roku. Przejrzałem wtedy wszystkie akcje komunikacyjne sieci. Przystąpiliśmy do kampanii skupiając się na promocji produktów świeżych. Gdy przyjechałem do Polski schab w jednej z konkurencyjnych sieci był po 12,99 zł, a w innych po 13-14 zł. Dzisiaj jest po 10.99 zł i jest to cena, którą to my wylansowaliśmy.
Prawdziwa rywalizacja na poziomie cięcia cen rozpoczęła się w październiku ub. roku i to my ją rozpoczęliśmy.

Zadając pytanie o mocno spóźnioną reakcję Carrefoura, miałem na myśli raczej spóźnioną akcję komunikacyjną, a nie obniżki cen.

Są sieci, które angażują ogromne środki w komunikację z konsumentem, i są obecni w telewizji praktycznie bez przerwy. Środki przez nie angażowane w reklamę są dużo większe niż w naszym przypadku.

Mam nadzieję, że jednak Polacy są świadomymi klientami i będą patrzeć na rzeczywistą cenę oferowaną w sklepach a nie na hasła marketingowe.

Publikowany fragment jest elementem dużego wywiadu z prezesem sieci Carrefour Polska. Całą rozmowę można przeczytać w czerwcowym numerze magazynu Rynek Spożywczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (9)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ojczym_derektor@ 16-06-2010, 13:42:
Moderator: Komentarz usunięty. Redakcja portalu prosi o zachowanie kultury dyskusji
  • vip 11-06-2010, 12:48:
Panie Prezesie, Pan tu przyjechał rozwijać, czy zwijać biznes?
  • Tomi 11-06-2010, 12:09:
Panie prezesie niech pan powie jak to jest że na 14 tys metrów kw nie jesteście wstanie zaoferować porządnych jadalnych ziemniaków. Przecież ten pastewny szajs co ostatnio u nich kupiłem nie chciał nikt w domu jeść. Lidl ma lepszą ofertę świeżych produktów niż wy. Przecież ziemniak to podstawowe polskie warzywo!

Zobacz wszystkie komentarze (9)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH