Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes sieci E.Leclerc: W Polsce nie jest łatwo prowadzić biznes handlowy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2013, 18:55
Prezes sieci E.Leclerc: W Polsce nie jest łatwo prowadzić biznes handlowy
- Największy wpływ na sektor handlowy w Polsce ma zmieniające się podejście konsumentów. Od 2011 roku Polacy są zaniepokojeni sytuacją rynkową. Ograniczenia dotyczące kredytów konsumenckich mają wpływ na rynki produktów nieżywnościowych, czyli sprzedaż tekstyliów, artykułów wyposażenia wnętrz, czy sprzętu AGD - mówi Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska

- (...) w aktualnej sytuacji lepsze wyniki w handlu osiąga się poprzez otwieranie nowych punktów sprzedaży, a nie przez udoskonalanie sklepów już istniejących - mówi w rozmowie z serwisem portalspozytczy.pl Jean-Philippe Magre, prezes zarządu E.Leclerc Polska, komentując obecną sytuację na rynku handlowym w Polsce.

- Największy wpływ na sektor handlowy w Polsce ma zmieniające się podejście konsumentów. Od 2011 roku Polacy są zaniepokojeni sytuacją rynkową. Ograniczenia dotyczące kredytów konsumenckich mają wpływ na rynki produktów nieżywnościowych, czyli sprzedaż tekstyliów, artykułów wyposażenia wnętrz, czy sprzętu AGD - wyjaśnia Jean-Philippe Magre.

I dodaje: - Dodatkowo niski kurs złotówki w stosunku do dolara i euro również wpływa na wzrost cen tych produktów. W tej sytuacji, hipermarkety są dotknięte kryzysem w większym stopniu, niż mniejsze sklepy i dyskonty. Wydaje się, że w aktualnej sytuacji lepsze wyniki w handlu osiąga się poprzez otwieranie nowych punktów sprzedaży, a nie przez udoskonalanie sklepów już istniejących.

Zdaniem prezesa sieci E.Leclerc problemy, które dotknęły spółkę Bomi w 2012 roku, i decyzja grupy Metro w sprawie sprzedaży Reala, pokazują, że rynek polski nie należy do miejsc, gdzie łatwo prowadzić tego typu biznes. - Firmy decydujące się działać w Polsce muszą precyzyjnie określić pozycje swojej marki na rynku, aby mieć szanse na rozwój w tym kraju. Co więcej rynek handlowy w Polsce charakteryzuje się olbrzymią koncentracją różnego rodzaju sklepów od małch placówek, przez supermarkety, po hipermarkety - wyjaśnia Jean-Philippe Magre.

Choć sytuacja rynku detalicznego w Polsce, podobnie jak całość sytuacji ekonomicznej, jest lepsza niż w krajach Europy, to trudno aktualnie mówić o "Zielonej Wyspie". Jednocześnie zachowania polskiego konsumenta są znacznie mniej spontaniczne i ważną rolę w jego decyzjach dotyczących zakupu pełni polityka cen , mam tu na myśli obniżki i promocje - podsumowuje prezes E.Leclerc Polska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Nauczycieli 20-12-2015, 16:47:
Preply cenią swoją wiedzę. Musisz się zdecydować poprawy obiektów jesteś dobry, dla firmy, poprawić przez wielki metodą zabawy, dołącz tutaj, polski biznesowy Katowice
  • PRl"' 31-07-2013, 16:40:
E.Leclerc bajzel totalny "
  • ozgrozo 31-07-2013, 16:37:
Witam pani kierownik sklepu , przy składniu reklamacji z mojej strony potraktowała mnie obrazliwie i krzyczała że mam pecha bo bo nie bedzie przyjeta reklamacja E.Leclerc katowice gen .Jankiego w Katowicach coś nie do pomyslenia !

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.