Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes sieci Piotr i Paweł: Stawiamy na produkty świeże

  • Autor: Łukasz Stępniak, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-07-2011, 14:49
Prezes sieci Piotr i Paweł: Stawiamy na produkty świeże
Piotr Woś, prezes zarządu sieci Piotr i Paweł

Obserwujemy zachowania konsumentów i odpowiadamy na ich potrzeby. W ostatnim roku zwiększyliśmy udziały w sprzedaży produktów świeżych. To stała się nasza dominująca kategoria, która wyprzedziła sprzedaż produktów suchych. Stało się to głównie za sprawą rosnącego zainteresowania zakupem świeżych warzyw i owoców. Chcemy w tym zakresie pokazywać nasze wysokie kompetencje. Uważamy, że mamy na tym polu przewagę i jesteśmy w stanie zaproponować klientom wysoką jakość produktów świeżych, m.in. owoców i warzyw za przystępną cenę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Woś, prezes zarządu sieci Piotr i Paweł.

Jak zmiany na rynku surowcowym wpływają na relacje sieci Piotr i Paweł z dostawcami? Co z renegocjacją kontraktów umów?

Dostawców nie da się przetrzymać rok, czy nawet pół bez możliwości podwyższenia ceny, gdy koszty surowca, z którego wytwarza towary wzrosły o 100 proc. Po kilku miesiącach utrzymywania się wysokich cen surowców podwyżki wchodzą także na sklepowe półki, bo producent nie może wziąć na siebie całej spirali wzrostu cen. Sądzę, że w II półroczu będziemy mieli to już za sobą. Są oczywiście tak specyficzne i trudne branże jak piekarnictwo, gdzie surowce bardzo podrożały, a rynek i klienci nie akceptują wyższych cen towarów. Tę branżę na pewno czeka duża selekcja producentów. Podobne trudności przeżywa też branża słodyczowa, gdzie wzrosły ceny cukru - podstawowego surowca, a dodatkowo konsumenci przerzucają się na zdrowsze przekąski, co stawia ten segment rynku w trudnej sytuacji.

A jak radzicie sobie Państwo z podwyżkami cen produktów importowanych?

U nas największa półkach z importu to owoce i warzywa. Ich ceny w porównaniu z zeszłym rokiem wzrosły. Droższe są pomidory, truskawki, ale także inne towary. Jednocześnie jest to kategoria, która bardzo się rozwija. Nasi klienci kupują coraz więcej z półki owocowo-warzywnej i nabiałowej, bo inwestują w zdrowszy tryb odżywiania. Ta kategoria rozwija się kosztem mięsa, wędlin czy pieczywa pszennego. Obserwujemy to, jako rosnący trend w sieci naszych sklepów w ciągu ostatniego roku- półtora, pomimo wzrostu cen. Uważamy, że jest to dla nas szansa na rozwój i wyróżnienie się na rynku. Bo zarówno hipermarkety jak i dyskonty nie zaspakajają oczekiwań klientów, jeśli chodzi o wybór i jakość półki owocowo-warzywnej i produktów świeżych.

Jak widzi Pan rozwój sieci Piotr i Paweł w najbliższym czasie?

Stawiamy na półkę produktów świeżych, m.in. ryb, co podkreśla też nasza ostatnia kampania promocyjna pod hasłem „Z miłości do świeżości". Tym chcemy się wyróżniać względem dyskontów czy hipermarketów, dla których kategoria produktów świeżych bywa zbyt trudna.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 477) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH