Prezes Stokrotki: Miniony rok otwiera nowy etap w rozwoju sieci

- Rok 2013 był dla Stokrotki rokiem pełnym wyzwań. Trudny rynek, z którym przyszło się zmierzyć naszej sieci, nie stanął na drodze do realizacji założonych celów - mówi dlahandlu.pl Dariusz Kalinowski, prezes sieci Stokrotka.
- Do największych sukcesów minionego roku należało uruchomienie i doskonalenie własnej sieci logistycznej, której zadaniem jest zaopatrywanie w towar supermarketów Stokrotka. Wydarzenie to przełożyło się na poprawę konkurencyjności sieci poprzez zwiększenie asortymentu w kategorii produktów świeżych, obniżenie kosztów operacyjnych sklepów, podwyższenie dostępności towarów w sklepach, zwiększenie marży handlowej, poprawę poziomu jakości towaru dzięki monitorowaniu go na każdym etapie łańcucha dostaw oraz poprawę w obszarze kapitału pracującego - mówi Dariusz Kalinowski.
- Rok 2013 zaowocował opracowaniem i wdrożeniem nowego konceptu supermarketu Stokrotka, którego znakiem rozpoznawczym stała się zmodyfikowana oferta asortymentowa dopasowana do potrzeb klientów poprzez szczególny nacisk kładziony na świeże produkty wysokiej jakości: owoce, warzywa, mięsa i wędliny, pieczywo od lokalnych dostawców oraz rozszerzenie asortymentu o produkty gotowe do spożycia i poddane wstępnej obróbce kulinarnej. Uruchomienie pierwszego sklepu według tego standardu miało miejsce w październiku 2013 w Dąbrowicy koło Lublina. Nowoczesne rozwiązania ekspozycyjne i komunikacyjne są sukcesywnie wdrażane w całej sieci - dodaje prezes Stokrotki.
- W minionym roku zapadła strategiczna decyzja o rozwoju sieci Stokrotka w oparciu o opracowane rozwiązanie franczyzowe. W ostatnim kwartale 2013 sieć uruchomiła pierwszą placówkę testową, natomiast w pierwszym kwartale 2014 roku Stokrotka chce zaproponować polskim detalistom ofertę efektywnego konceptu franczyzowego, którego siła tkwić będzie w kompleksowym rozwiązaniu oferującym współpracę, poczynając od budowania asortymentu po działalność operacyjną i logistyczną.
W roku 2014 sieć dzięki sprawnie działającej logistyce i nowemu konceptowi sklepu, zamierza budować swoją przewagę konkurencyjną. Zakończenie wdrażania rozpoczętych w 2013 roku procesów, przyniesie w nowym roku istotne przyspieszenie w zakresie rozwoju sieci - podsumowuje Dariusz Kalinowski.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!