Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Stokrotki: Nie wszystkie sklepy przejdą remodeling

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 19-11-2013, 10:49
Prezes Stokrotki: Nie wszystkie sklepy przejdą remodeling
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i spółki Stokrotka. Fot. PTWP

Proces remodelingu Stokrotek, według nowego wzoru, nie będzie dotyczył wszystkich sklepów - uważa Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i spółki Stokrotka. - Wszystkie Stokrotki będą miały nowe logo, ale raczej nie wszystkie Stokrotki będą wyglądały tak jak nowo otwierane dzisiaj sklepy, choć powoli sieć będzie ewoluowała w takim kierunku - mówi prezes w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Prezes Stokrotki podkreśla, że czym innym jest proces rebrandingu, czyli zmiany logo Stokrotek na nowy, a czym innym proces remodelingu, czyli między innymi zmiany wystroju wnętrza. Rebranding sklepów ma zakończyć się w drugim kwartale przyszłego roku.

- Staramy się zrobić w tym roku jak najwięcej, ale ze względów pogodowych niektóre rzeczy są trudne do wykonania, bo np. podwieszenie nowego loga wymaga podmalowania elewacji, a warunki atmosferyczne nie pozwalają na to. W takich przypadkach sklepy będą podlegały rebrandingowi na wiosnę - tłumaczy Dariusz Kalinowski.

Na pytanie, czy firma planuje remodeling wszystkich sklepów sieci na nowy wzór, prezes odpowiedział: - Realnie raczej nie przerobimy 200 sklepów na nowy model. Jeśli uruchomiliśmy w zeszłym roku sklep, to nie będziemy go przebudowywać. Jednak mamy też sklepy, które są starsze, mają np. 10 lat i wymagają odświeżenia. W takim przypadku, przy odświeżaniu tych sklepów, wejdą one w koncept remodelingu.

Podkreśla też, że wszystkie nowo otwierane sklepy Stokrotka są uruchamiane według nowo zaakceptowanej formuły. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak jest ona odbierana i jakie parametry uzyskuje - mówi prezes.

Jego zdaniem, proces remodelingu będzie trwał jeszcze długo. - To będzie ciągły proces. Być może jeszcze za 6 lat wciąż będziemy mieli sklepy, które będą wyglądały inaczej niż nowo otwierane, bo uznamy, że inwestycje tam nie jest uzasadnione - powiedział.

W firmie trwa jeszcze jeden proces rebrandingu - wszystkie sklepy Delima uzyskują szyld Stokrotki. Zdaniem Dariusza Kalinowskiego, ten proces jest już na ukończeniu.

- Proces jest kończony w tym momencie. Powinniśmy zakończyć go w tym roku. Większość Delim ma już logo Stokrotek - mówi. Podkreśla, że wszystkie Delimy mają zostać zmienione na Stokrotki.

Przyczyną takiej decyzji były między innymi słabe wyniki generowane przez sklepy Delima. Poza tym, sieć zamierza skoncentrować się na supermarkecie Stokrotka. - Delima to dziś dla nas taka Stokrotka z trochę szerszym asortymentem. Inwestujemy sporo w brand, postrzeganie marki, w promocje, obecność w mediach itd. Delimy z kolei były zbyt małym konceptem na to, by mieć odpowiednie wsparcie marketingowe - mówi prezes.

- Widać, że decyzja o zamianie była słuszna, bo każda Delima, zaraz po przewieszeniu logo Stokrotki i podpięciu pod komunikację, która jest w Stokrotce, zwiększyła natychmiast swoje wyniki. W zależności od lokalizacji, jest to do kilkunastu procent - dodaje.

Zaznacza też, że wzrosty obrotów mogą być także efektem niskiej bazy. - Nie przypadkowo utworzyliśmy na Delimy rezerwy kilkudziesięciu mln zł, gdyby to były sklepy świetnie zarabiające, nie tworzylibyśmy rezerwy. Takie sklepy znacznie łatwiej jest poprawiać - mówi.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.