Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Stokrotki: Nowy koncept sklepów jest nam potrzebny by konsolidować rynek

  • Autor: portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-03-2014, 15:41
Prezes Stokrotki: Nowy koncept sklepów jest nam potrzebny by konsolidować rynek
Dariusz Kalinowski, prezes Emperii i spółki Stokrotka. Fot. PTWP

Grupa Emperii planuje jeszcze w tym kwartale rozpocząć uruchamianie sklepów w nowym formacie - małych supermarketów o powierzchni sprzedaży 200-400 metrów kw. Spółka zakłada, że w tym roku pojawi się około 20 sklepów pod szyldem Stokrotka Market, natomiast począwszy od przyszłego roku otwarć takich sklepów będzie dwukrotnie więcej niż otwarć tradycyjnych Stokrotek.

W czwartym kwartale 2013 roku Emperia Holding, właściciel m.in. sieci sklepów Stokrotka, zapoczątkowała proces połączenia dwóch mniejszych spółek z grupy, tj. Maro Markety sp. z o.o. i Społem Tychy S.A. ze spółką Stokrotka. Połączenie tych spółek to nie tylko zmiana organizacyjna w grupie, ale również efekt podjęcia decyzji co do zapoczątkowania prac nad stworzeniem nowego formatu sklepów własnych o powierzchni mniejszej od typowych supermarketów.

- Koncept jest już gotowy. Będziemy uruchamiać takie sklepy już od tego kwartału - mówi Dariusz Kalinowski, prezes Emperii.

Spółka zdecydowała się na wejście w nowy format sklepów, ponieważ ocenia, że w formacie sklepów o powierzchni 200-400 metrów kw. jest duży potencjał.

- Format marketowy jest nam też potrzebny do przejęć. Do tej pory akwizycje napotykały na jeden problem - często mieliśmy do czynienia z siecią, która posiadała kilka supermarketów i kilka małych sklepów, które nie pasowały do naszej działalności. Teraz, mając mniejszy format, dysponujemy sklepami o powierzchni od 200 do 1000 metrów kw. - mówi prezes.

- Jesteśmy zainteresowani tym, by przyłączać do Emperii nowe sieci, tym bardziej, że teraz możemy celować także w mniejsze sklepy - dodaje.

Pierwsze sklepy pod szyldem Stokrotka Market pojawią się w Poznaniu, będą to lokale przekształcone z obecnych Maro Marketów. Docelowo Stokrotka chce otwierać kilkadziesiąt takich sklepów rocznie.

- Im mniejszy format, tym więcej sklepów można w nim otworzyć w porównywalnym czasie. Zakładamy, że stosunek otwarć mniejszych sklepów do otwarć tradycyjnych Stokrotek będzie wynosił 2:1. To oznacza, że przy 30 otwarciach Stokrotek, będzie 60 otwarć Stokrotek Marketów - wyjaśnia Dariusz Kalinowski.

Dodaje, że plan ten będzie realizowany od 2015 roku. - W tym roku będziemy zadowoleni, jeśli pojawi się 20 mniejszych sklepów - mówi.
Prezes podtrzymał plan otwarć tradycyjnych Stokrotek na 2014 rok, zakładający 30 nowych sklepów. - Plan jest ambitny, ale dużą część lokalizacji mamy już zapewnionych - mówi Dariusz Kalinowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 538) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.