Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes TCC Group: W 2012 r. sieci handlowe będą pod coraz większą presją

  • Autor: pr
  • Data: 17-05-2012, 12:48
Prezes TCC Group: W 2012 r. sieci handlowe będą pod coraz większą presją
prezes TCC Group, Richard Beattie

- W 2012 r. na sieci detaliczne, zwłaszcza w branży spożywczej na całym świecie, będzie wywierana coraz większa presja, aby zwiększyć obroty i udział w rynku. Będzie to trudne wyzwanie, jako że prognozy co do wzrostu w branży nadal nie są zbyt optymistyczne - mówi prezes TCC Group, Richard Beattie.

Zdaniem Richarda Beattie jedna z największych trudności stojących przed sieciami detalicznymi w warunkach obniżonej koniunktury polega na tym, że klienci są bardziej skłonni nabywać tańsze rzeczy, wydając więcej na towary i produkty firmowe z niższego segmentu. - Sieci detaliczne z wysokim procentem obrotów w sektorach innych niż spożywczy również przekonują się, że sprzedaż towarów z wysoką marżą staje się coraz większym wyzwaniem, zwłaszcza w kontekście rozwoju sieciowych sklepów dyskontowych takich jak Amazon.com - mówi prezes TCC Group.

Według badań przeprowadzonych w sieci przez ekspertów IGD ds. rynku detalicznego produktów spożywczych, sprzedaż artykułów żywnościowych w Wielkiej Brytanii będzie wzrastać o 14 proc. do roku 2016, co oznacza wzrost z 6 mld funtów w 2011 r. do 11 mld funtów w 2016 r.

W tym czasie klienci będą również odwiedzać więcej kanałów i poświęcać więcej czasu na wyszukanie najkorzystniejszych transakcji i cen, o czym może świadczyć np. sukces serwisów sieciowych oferujących atrakcyjne rabaty, jak Groupon. - Wspomniane tendencje sprawiają, że detaliści będą musieli dołożyć jeszcze większych starań niż dotychczas, aby zatrzymać przy sobie klientów z dużymi wydatkami i zwiększyć obroty związane z nimi - tłumaczy Richard Beattie.

I dodaje: - W tym mocno konkurencyjnym otoczeniu ważnym celem sieci detalicznych na całym świecie jest także zachęcanie i motywowanie klientów do robienia częstszych zakupów u siebie niż u konkurencji.

- Jak zatem można to osiągnąć? - pyta prezes TCC. I wyjaśnia: - Obroty detaliczne można zwiększyć na trzy sposoby: zwiększenie częstości dokonywania zakupów przez klientów, przyciąganie nowych klientów oraz zachęcanie dotychczasowych klientów do dokonywania większych zakupów.

- Mając to na uwadze, sieci detaliczne muszą szukać nowych sposobów działania, gdyż przeznaczenie wydatków marketingowych na obniżki cen i inne promocje cenowe może wpłynąć na ich marże. Tradycyjne wydatki marketingowe w niewielkim stopniu pomagają dotrzeć do „najlepszych" klientów, którzy stanowią około 20 proc. klienteli u większości detalistów, lecz mają olbrzymi wkład w łączne obroty - tłumaczy prezes.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH