Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Telepizza: Planujemy ekspansję w małych miejscowościach

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 19-01-2011, 07:59
Prezes Telepizza: Planujemy ekspansję w małych miejscowościach

W mniejszych miejscowościach jest duże zapotrzebowanie na lokale, w tym pizzerie. Planujemy tam ekspansję - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dariusz Bąk, prezes sieci Telepizza.

- Ilość lokali franczyzowych Telepizzy będzie rosła?

- Tak, rynek wymusza takie rozwiązanie. Dane statystyczne pokazują, że większość młodych ludzi jada poza domem. Jadają teraz i będą jadać wchodząc w kolejne przedziały wiekowe. Poza tym, sytuacja w gastronomii jest prostą wypadkową sytuacji ekonomicznej w kraju a ta jest coraz lepsza. Rynek HoReCa będzie się rozwijał.

- W porównaniu z krajami wysoko rozwiniętymi, Polacy nie wydają dużo na posiłki poza domem.

- W porównaniu z Europą Zachodnią, a tym bardziej ze Stanami Zjednoczonymi, wydajemy bardzo niewiele. Jedzenie poza domem dopiero staje się zwyczajem. W tej chwili wyjście do restauracji wiąże się najczęściej ze spotkaniem z przyjaciółmi. Nie jest jeszcze normą zjedzenie obiadu na mieście kilka razy w tygodniu, bez specjalnej okazji. Nie jest to naturalna alternatywa dla obiadu w domu. Ale liczymy na to, że będzie.

- Zwyczaje szybko się zmienią?

- Już się zmieniają. Widać to nawet w małych miejscowościach. Wcześniej nowe zachowania konsumenckie, takie jak chodzenie do restauracji, obejmowały tylko duże aglomeracje. Teraz młodzi ludzie z miejscowości, gdzie mieszka 40 - 50 tys. osób, chcą zachowywać się tak samo, jak mieszkańcy miast, w których żyje pół miliona osób. W mniejszych miejscowościach jest duże zapotrzebowanie na lokale, w tym pizzerie. Planujemy tam ekspansję.

- Na zasadzie franczyzowej?

- Tak, ponieważ kiedy jakiś rynek rozwija się dynamicznie, są dwie możliwości: albo inwestować duże środki własne, albo szukać franczyzy. W przypadku małych miejscowości wybieramy to drugie, jednak nie wykluczamy też projektów, w które mielibyśmy inwestować środki własne. Planujemy takie inwestycje. Mamy już na nie zgodę naszej centrali w Madrycie. Jednak grupa Telepizza rozwija się obecnie dynamicznie na rynkach światowych - z krajów poza Europą, m.in. w Chinach. W strategii grupy jest wejście na nowe rynki...

- Które?

- Tego nie mogę jeszcze powiedzieć, ale plany są poważne. Obejmują m.in. dalszą ekspansję w krajach Ameryki Południowej. Niezwykle atrakcyjny jest rynek chiński. Naszą obecność tam traktujemy także w kategorii zbierania doświadczeń dotyczących całego rynku azjatyckiego. W tamtym regionie z pewnością nastąpią dalsze inwestycje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH