REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Telepizza: Polacy jedzą mniej posiłków poza domem

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-12-2010, 13:00
Prezes Telepizza: Polacy jedzą mniej posiłków poza domem

Zmniejszył się procent konsumentów deklarujących jedzenie posiłków poza domem. Być może w bieżącym roku nastąpiło nieznaczne odbicie, ale de facto jesteśmy obecnie na poziomie roku 2006. Jako rynek, cofnęło nas o kilka lat - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dariusz Bąk, prezes Telepizza.

REKLAMA
- Telepizza ma obecnie w Polsce 120 lokali, z czego ponad połowa to restauracje franczyzowe. Co będzie dalej?

- Stosunek lokali franczyzowych do własnych będzie się zwiększał. M.in. dlatego, że jestem zwolennikiem tzw. franczyzy wewnętrznej. Naszym pracownikom, którzy wyrażają zainteresowanie systemem, umożliwiamy prowadzenie restauracji na zasadzie franczyzy.

- Nie ma zainteresowania z zewnątrz?

- Jest. Niemniej osoba z zewnątrz musi zainwestować większe środki, chociażby na znalezienie lokalu, wyposażenie itp. Uogólniając, na franczyzę w Telepizza potrzebne są środki w granicach 150-180 tys. zł. Nie są to duże nakłady w porównaniu z niektórymi konkurencyjnymi systemami. Natomiast trzeba być świadomym dwóch rzeczy: wiele zależy od tego jaki mamy lokal - czy wymaga on dużych prac adaptacyjnych a z drugiej strony tego, że trudno jest otworzyć pizzerię za mniejsze pieniądze.

- Niektórzy twierdzą, że można otworzyć pizzerię już za 50 tys. zł.

- Teoretycznie można wszystko, nawet kupić samochód za 4 tys. Pytanie - jak długo będzie jeździł? Tak samo jest z biznesem. Być może jest szansa na otworzenie pizzerii za 50-80 tys. zł. Tylko kto będzie chciał kupować w niej jedzenie?

- Wróćmy do sieci Telepizza. Jak ocenia Pan nasycenie naszego rynku, jeśli chodzi o pizzerie?

- Od dwóch lat obserwujemy zahamowanie rozwoju rynku w Polsce pod względem wartościowym. Jednocześnie, dość dynamicznie powstaje duża ilość podmiotów - nowych pizzerii, nowych formatów i lokali gastronomicznych. Mówię zarówno o konkurencji bezpośredniej, jak i pośredniej. Bezpośrednią jest dla nas każda pizzeria. Pośrednią - restauracja, która w swoim menu ma pizzę a nawet np. restauracja chińska. Ona też zabiera z rynku część pieniędzy.

- Dane firm badawczych pokazują, że od dwóch lat rynek gastronomiczny pozostaje na mniej więcej tym samym poziomie.

- Fakt, nie ma żadnego wzrostu wartościowo. Zmniejszył się nawet proc. konsumentów deklarujących jedzenie posiłków poza domem. Być może w bieżącym roku nastąpiło nieznaczne odbicie, ale de facto jesteśmy obecnie na poziomie roku 2006. Jako rynek, cofnęło nas o kilka lat.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH