Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Prezes Telepizza: Polacy jedzą mniej posiłków poza domem

Zmniejszył się procent konsumentów deklarujących jedzenie posiłków poza domem. Być może w bieżącym roku nastąpiło nieznaczne odbicie, ale de facto jesteśmy obecnie na poziomie roku 2006. Jako rynek, cofnęło nas o kilka lat - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dariusz Bąk, prezes Telepizza.

Prezes Telepizza: Polacy jedzą mniej posiłków poza domem

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 21-12-2010, 13:00
- Telepizza ma obecnie w Polsce 120 lokali, z czego ponad połowa to restauracje franczyzowe. Co będzie dalej?

- Stosunek lokali franczyzowych do własnych będzie się zwiększał. M.in. dlatego, że jestem zwolennikiem tzw. franczyzy wewnętrznej. Naszym pracownikom, którzy wyrażają zainteresowanie systemem, umożliwiamy prowadzenie restauracji na zasadzie franczyzy.

- Nie ma zainteresowania z zewnątrz?

- Jest. Niemniej osoba z zewnątrz musi zainwestować większe środki, chociażby na znalezienie lokalu, wyposażenie itp. Uogólniając, na franczyzę w Telepizza potrzebne są środki w granicach 150-180 tys. zł. Nie są to duże nakłady w porównaniu z niektórymi konkurencyjnymi systemami. Natomiast trzeba być świadomym dwóch rzeczy: wiele zależy od tego jaki mamy lokal - czy wymaga on dużych prac adaptacyjnych a z drugiej strony tego, że trudno jest otworzyć pizzerię za mniejsze pieniądze.

- Niektórzy twierdzą, że można otworzyć pizzerię już za 50 tys. zł.

- Teoretycznie można wszystko, nawet kupić samochód za 4 tys. Pytanie - jak długo będzie jeździł? Tak samo jest z biznesem. Być może jest szansa na otworzenie pizzerii za 50-80 tys. zł. Tylko kto będzie chciał kupować w niej jedzenie?

- Wróćmy do sieci Telepizza. Jak ocenia Pan nasycenie naszego rynku, jeśli chodzi o pizzerie?

- Od dwóch lat obserwujemy zahamowanie rozwoju rynku w Polsce pod względem wartościowym. Jednocześnie, dość dynamicznie powstaje duża ilość podmiotów - nowych pizzerii, nowych formatów i lokali gastronomicznych. Mówię zarówno o konkurencji bezpośredniej, jak i pośredniej. Bezpośrednią jest dla nas każda pizzeria. Pośrednią - restauracja, która w swoim menu ma pizzę a nawet np. restauracja chińska. Ona też zabiera z rynku część pieniędzy.

- Dane firm badawczych pokazują, że od dwóch lat rynek gastronomiczny pozostaje na mniej więcej tym samym poziomie.

- Fakt, nie ma żadnego wzrostu wartościowo. Zmniejszył się nawet proc. konsumentów deklarujących jedzenie posiłków poza domem. Być może w bieżącym roku nastąpiło nieznaczne odbicie, ale de facto jesteśmy obecnie na poziomie roku 2006. Jako rynek, cofnęło nas o kilka lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Bąk RSS ALERT    /    Telepizza RSS ALERT    /    pizza RSS ALERT    /    pizzeria RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.233.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.