Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Prezes Telepizzy: Będziemy się rozwijać razem z rynkiem

Branża gastronomiczna będzie się rozwijać i my w tym rozwoju chcemy brać udział. Trzeba jednak zauważyć, że w kraju jest niewiele sieci restauracji, których ekspansja była w ostatnich latach bardzo dynamiczna - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dariusz Bąk, prezes sieci Telepizza.

Prezes Telepizzy: Będziemy się rozwijać razem z rynkiem

- Pana sieć ma 120 lokali w Polsce. To zadowalająca ilość?

- Ta ten moment jest to zadowalająca, adekwatna do sytuacji rynkowej liczba. Jednak branża będzie się rozwijać i my w tym rozwoju chcemy brać udział. Trzeba zauważyć, że w kraju jest niewiele sieci restauracji, których ekspansja była w ostatnich latach dynamiczna. Wiele formatów związanych z dużymi, obecnymi w Polsce od dawna podmiotami, jak: Pizza Hut, Dominium czy nasza sieć, nie miało w poprzednich latach bardzo żywiołowego rozwoju. Dlatego, że rozsądna strategia musi uwzględniać zagadnienia związane z realną oceną potencjału rynku.

- W Pana interesie nie jest otworzenie jak największej ilości lokali?

- W tym biznesie liczy się uruchomienie jak największej liczby lokali, ale takich, które dobrze funkcjonują i rozwijają się. Sam fakt, że zamiast 120 będę miał 200 lokali, nie gwarantuje mi lepszych zysków. Ważne jest, aby w tych działających 120 lokalach rosła sprzedaż, bo wtedy zarabiam.

- Są różne systemy...

- Owszem, są systemy franczyzowe, w których zysk zależy od ilości otwartych punktów. Wtedy różnica między tym, czy ktoś ma 100 czy 150 lokali jest znacząca w miesięcznych wpływach. Jednak w przypadku sieci Telepizza pobieramy stosunkowo niewielkie opłaty, np. w związku z działaniami marketingowymi itp., ale szczególny nacisk kładziemy na rozwój poszczególnych pizzerii. Wynika to z tego, że zarabiamy na sprzedaży produktów do podległych nam lokali. Nasz system wiąże się z bardziej rozbudowaną strukturą a co za tym idzie, także kosztami. Franczyzobiorcom gwarantujemy pełną opiekę. Zawsze podkreślam, że dla mnie właściwie nie ma różnicy między lokalem franczyzowym a własnym.

- Są tak samo kontrolowane?

- Przyznam, że czasami rozmawiając o niektórych lokalach, nie mam całkowitej pewności czy to lokal franczyzowy czy własny. Z punktu widzenia zarządzania firmą, w ogóle mnie to nie interesuje. Interesują mnie wzrosty sprzedaży.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Dariusz Bąk RSS ALERT    /    Telepizza RSS ALERT    /    pizza RSS ALERT    /    pizzeria RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    franczyza RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Maciek 2011-01-18 19:03:22
    Jeśli telepizza ma ochotę się rozwijać lub choć przetrwać na rynku, powinni w swoich pizzach zacząć stosować ciasto a nie karton.
  • ojciec derektor 2011-01-18 19:19:26
    a jeśli rynek będzie się \"rozwijał\" w tendencji malejącej? to wówczas Bąk razem z rynkiem??? rynek trzeba kreować a nie za nim podążać...
  • Kazik z Torunia 2011-02-02 21:49:56
    Powodznia życzę. Ale puki co to po mojej pierwszej i ostatniej wizycie w brudnym lokalu z obsługą nie interesująca się klientem - tak rozumię - to klient musi zabiegac o obsługę...i zapłatą 100zł za średnio-byle-jaką pizzę....szkoda słów...a doświadczenie....bezcenne.Odliczam czas do upadku kolejnego lokalu TELEPIZZA w moim mieście...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.99.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.