Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco: 1/3 zagranicznych sieci handlowych wypadnie wkrótce z polskiego rynku

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspożywczy.pl
  • Data: 19-05-2009, 15:21
Prezes Tesco: 1/3 zagranicznych sieci handlowych wypadnie wkrótce z polskiego rynku

- Myślę, że w czasie kryzysu nastąpią znaczne przetasowania wśród dużych międzynarodowych operatorów handlowych. Moim zdaniem pewne sieci zdecydują się wyjść z Polski - mówi Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Obecnie na rynku działa ponad 10 dużych sieci. W większych formatach mamy w Polsce trzy francuskie marki: E.Leclerc, Carrefour i Auchan, jedna sieć niemiecką i jedna brytyjska czyli Real oraz Tesco. Poza tym sieci dyskontowe takie jak Lidl, Biedronka, Netto oraz Kaufland.
Według prezesa Tesco, to zbyt wiele jak na europejskie warunki i nie ma na nie wszystkie miejsca. - Moim zdaniem liczba dużych sieci spadnie o około 1/3 w ciągu 5 lat - mówi Ryszard Tomaszewski.

Jednocześnie prezes uważa, że zamiast 3-4 sieci, które znikną w najbliższym czasie na polskim rynku nie pojawi się nikt nowy. - Po prostu nie ma tu miejsca na nowego gracza. Stosunek marży i wyników finansowych do nakładów i inwestycji nie jest korzystny dla sieci działających w Polsce, a tym bardziej dla nowych inwestorów. Na polskim rynku nie ma miejsca na kolejną wojnę cenową. Zwłaszcza przy mocnym opanowaniu polskiego handlu przez sieci dyskontowe - wyjaśnia Ryszard Tomaszewski.

- Zawsze pojawiały się plotki o Wal-Marcie, ale to mało prawdopodobne, jest na świecie dużo lepszych miejsc do inwestowania. A doświadczenia Wal-Marta w Europie np. w Niemczech czy Wielkiej Brytanii nie są najlepsze - zastanawia się prezes Tesco. - Jeżeli nie Wal-Mart, to nie widzę innej dużej

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (12)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Mietek 03-09-2010, 15:24:
A może TESCO też padnie ;) W internecie raczej nie handlują, a żeby przekonać się jaki to wielki rynek wystarczy odwiedzić jeden z działających w sieci serwisów z promocjami jak Okazyjni.pl. Można w nich znaleźć już naprawdę dużo marek znanych wcześniej tylko z tradycyjnych zakupów, a dziś coraz większe przychody czerpiących w wirtualnej przestrzeni.
  • Obserwator 22-05-2009, 20:41:
Pan Prezes wydaje się być zorientowany w odniesieniu do polskiego rynku operatorów spożywczych, z tym, że przedstawiane przez niego opinie są obiegowe i niezbyt odkrywcze. Szkoda tylko, że Pan Prezes nie ma tak dobrej orientacji w odniesieniu do własnej firmy...
  • Zazdrosny 22-05-2009, 18:05:
Ale udał mu się pokazać na portalu z nową sztuczną szczęką!

Zobacz wszystkie komentarze (12)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH