Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco: Częsć producentów zbyt mocno stawiana na dyskonty

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2013, 17:28
Prezes Tesco: Częsć producentów zbyt mocno stawiana na dyskonty
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska

- W dyskontach miejsce na produkty brandowe jest bardzo ograniczone. Tymczasem na półkach naszych sklepów jest miejsce dla wielu producentów. - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Zdaniem szefa polskiego oddziału sieci Tesco wpływ na wyniki sieci w naszym kraju (w 2012 r.) miało kilka kwestii. - Po pierwsze, na nastrojach i chęci do kupowania polskich konsumentów odbiła się sytuacja gospodarcza w Europie. Komunikaty dotyczące tego, co dzieje się na południu Europy - w Grecji, Hiszpanii, Portugalii, czy na Cyprze skutecznie odstraszyły Polaków od sklepów i skłoniły do zaciśnięcia pasa. Co ciekawe, Polacy popadają ze skrajności w skrajność. Czasami są hurraoptymistami, co pokazała skłonność do zakupów w pierwszych latach kryzysu, w czasie gdy Europejczycy ograniczali zakupy. Z drugiej strony potrafią być strasznymi pesymistami, co pokazały ostatnie miesiące, gdy widzimy w kraju dużo większe spadki zakupów niż w krajach Europy Zachodniej. To nie pomaga prowadzić biznesu handlowego - wylicza Ryszard Tomaszewski.

- Druga rzecz to znaczne spowolnienie gospodarcze w samej Polsce. Jeśli w 2013 r. wzrost polskiego rynku spożywczego będzie w okolicach zera, to będzie można uznać to za dobry wynik. Trudny czas prognozują nie tylko sieci handlowe, ale także producenci żywności czy instytucje finansowe. Nie sądzę, aby sytuacja w polskiej gospodarce poprawiła się do końca roku - ocenia prezes Tesco Polska.

I dodaje: - Kwestia trzecia to bardzo wyraźne zmiany w sposobie konsumowania polskich klientów. Rośnie bezrobocie, Polacy ograniczają wydatki, oszczędzają, przestali zaciągać kredyty konsumpcyjne, niechęć do kupowania nie wynika jednak z braku pieniędzy, ale z niepewności związanej z tym co będzie jutro. Kolejna sprawa to ceny paliw, które utrzymywały się na wysokim poziomie przez długi czas, co przełożyło się na koszty sieci handlowych jak i mniejsze wydatki konsumentów - wyjaśnia Ryszard Tomaszewski.

W przypadku sieci Tesco spowolnienie najbardziej dotknęło hipermarkety, a najmniej supermarkety. - Teraz pracujemy nad tym, aby zwiększać sprzedaż w naszych największych sklepach. Sprzedaż detaliczna w Polsce nie rośnie, a tym samym nowo otwarty sklep musi odebrać udziały w rynku już istniejącym placówkom handlowym. Małe formaty radzą sobie najlepiej na rynku. Teraz, po rozpoczęciu promocyjnej kampanii cenowo-jakościowej „Ciach", tam gdzie w 90 proc. zakupy robi stały klient, to on najszybciej zobaczy, co zmieniliśmy w sklepach. Zobaczy, że wartość koszyka zakupów na produktach podstawowych spadła o 10 proc. To dużo, zobaczy także więcej świeżych produktów. To zobaczymy wkrótce na wzrastających zakupach - mówi prezes Tesco.

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH