Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Tesco: Częsć producentów zbyt mocno stawiana na dyskonty

  • Autor: Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-06-2013, 17:28
Prezes Tesco: Częsć producentów zbyt mocno stawiana na dyskonty
Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska

- W dyskontach miejsce na produkty brandowe jest bardzo ograniczone. Tymczasem na półkach naszych sklepów jest miejsce dla wielu producentów. - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ryszard Tomaszewski, prezes Tesco Polska.

Zdaniem szefa polskiego oddziału sieci Tesco wpływ na wyniki sieci w naszym kraju (w 2012 r.) miało kilka kwestii. - Po pierwsze, na nastrojach i chęci do kupowania polskich konsumentów odbiła się sytuacja gospodarcza w Europie. Komunikaty dotyczące tego, co dzieje się na południu Europy - w Grecji, Hiszpanii, Portugalii, czy na Cyprze skutecznie odstraszyły Polaków od sklepów i skłoniły do zaciśnięcia pasa. Co ciekawe, Polacy popadają ze skrajności w skrajność. Czasami są hurraoptymistami, co pokazała skłonność do zakupów w pierwszych latach kryzysu, w czasie gdy Europejczycy ograniczali zakupy. Z drugiej strony potrafią być strasznymi pesymistami, co pokazały ostatnie miesiące, gdy widzimy w kraju dużo większe spadki zakupów niż w krajach Europy Zachodniej. To nie pomaga prowadzić biznesu handlowego - wylicza Ryszard Tomaszewski.

- Druga rzecz to znaczne spowolnienie gospodarcze w samej Polsce. Jeśli w 2013 r. wzrost polskiego rynku spożywczego będzie w okolicach zera, to będzie można uznać to za dobry wynik. Trudny czas prognozują nie tylko sieci handlowe, ale także producenci żywności czy instytucje finansowe. Nie sądzę, aby sytuacja w polskiej gospodarce poprawiła się do końca roku - ocenia prezes Tesco Polska.

I dodaje: - Kwestia trzecia to bardzo wyraźne zmiany w sposobie konsumowania polskich klientów. Rośnie bezrobocie, Polacy ograniczają wydatki, oszczędzają, przestali zaciągać kredyty konsumpcyjne, niechęć do kupowania nie wynika jednak z braku pieniędzy, ale z niepewności związanej z tym co będzie jutro. Kolejna sprawa to ceny paliw, które utrzymywały się na wysokim poziomie przez długi czas, co przełożyło się na koszty sieci handlowych jak i mniejsze wydatki konsumentów - wyjaśnia Ryszard Tomaszewski.

W przypadku sieci Tesco spowolnienie najbardziej dotknęło hipermarkety, a najmniej supermarkety. - Teraz pracujemy nad tym, aby zwiększać sprzedaż w naszych największych sklepach. Sprzedaż detaliczna w Polsce nie rośnie, a tym samym nowo otwarty sklep musi odebrać udziały w rynku już istniejącym placówkom handlowym. Małe formaty radzą sobie najlepiej na rynku. Teraz, po rozpoczęciu promocyjnej kampanii cenowo-jakościowej „Ciach", tam gdzie w 90 proc. zakupy robi stały klient, to on najszybciej zobaczy, co zmieniliśmy w sklepach. Zobaczy, że wartość koszyka zakupów na produktach podstawowych spadła o 10 proc. To dużo, zobaczy także więcej świeżych produktów. To zobaczymy wkrótce na wzrastających zakupach - mówi prezes Tesco.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.